raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

swb

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
29
Volkomen uit het niets kreeg ik de volgende foutmelding:

the file:
windows\system32\config\system
is naar de ***** of weg
:mad:
je kan via repair proberen de zooi te herstellen..

tja, daar zat ik dan. wat nu te doen?
1. repareren lukte niet
2. dus leek mijeen omweg noodzakelijk.\

via opstartdiskettes heb ik een nieuwe xp installatie op een andere partitie gedaan en vandaar wil ik nu het system bestand over het oude system bestanbd zetten om te zien of ie het daarmee doet. zo hoop ik te voorkomen dat ik alles opniewu moet installeeren.

voordat ik het doe heb ik eigenlijk wat vragen:
1. is dit slim?
2. wat kan dit veroorzakkt hebben?
3. wat is dta system bestand eigenlijkvoor iets?

dank voor elke hulp,

swb
 
vraag 3 : je register is corrupt.
vraag 1 en 2 : weet ik niet.

Er is een MS-oplossing, maar dan moet je wel de XP-CD en/of een opstartdiskette hebben. Verder mag je géén OEM-versie (voorgeïnstalleerde XP) op je pc hebben staan.
Lees maar eens door, wijzer word je er altijd van:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545&Product=winxp

Ik zou maar even wachten met actie ondernemen; over een paar uurtjes zijn er vast wel meer helpmijers die deskundiger zijn dan ik bereid om je te helpen.

Succes!
 
Ik heb iets dergelijks weleens gedaan met een ander corrupt systeembestand dat me verhinderde om op te starten. Ik had een dubbelboot met twee maal XP en heb het betreffende bestand van de ene naar de andere XP-installatie gekopieerd. Werkte zonder problemen. Ik zou als ik jou was wel eerst controleren of die twee bestanden hetzelfde versienummer en dezelfde grootte hebben.

Arthur
 
PS: Hernoem voor je gaat kopiëren eerst even het corrupte bestand, zodat je het altijd weer terug kunt halen als er iets helemaal mis mocht gaan.

Arthur
 
voortgang

arthus, nanette,

gisternacht toch maar vast actie ondernomen.
het systeembestand uit de nieuwe xp versie was niet te kopieren. kennelijk is dat continu in gebruik.
wel vond ik in mijn oude xp installatie in de windows/repair map een ander systeembestand.
even een backupje van de oude gemaakt en repair variant erop geknald.
het systeem kwam daarmee weer op gan gmaar met horten en stoten (6 minuten voor een opstart). dat is de huidge status.

nu kan ik wel bij het systeemebstand van de andere installatie, dus ik denk dat ik die truc daarmee ook nog eens ga proberen. be benieuwd.

ik kan nu tenminste weer een beetje werken en moet dus nog maar later eens echt formatteren.

de bestanden zijn overigens allemaal van ongelijke grote. maar goed, eht werkt wel eenbeetje.

he4t artikel is voor mij net iets te complex.
dan duurt een keer formatteren korter denk ik.
ik durf het maw gewoon niet aan.

als jullie nog tips hebben, graag!

swb
 
Als je er iets aan hebt: hier heb je een Nederlandse vertaling van het Microsoft-artikel waar Nanette naar verwees: http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=977. Is inderdaad een hele procedure. Ik zou je oude bestand weer terugzetten als je dit wilt proberen. Maar misschien is opnieuw formatteren en installeren inderdaad nog zo'n slecht idee nog niet. Ik lees op het internet berichten dat de problemen nogal eens terugkomen.

Als het inderdaad om het register gaat (en daar lijkt het wel op) dan is het ook logisch dat het met het register van je andere XP=installatie niet goed werkt.

Arthur
 
reactie

arthur,

heb nog steeds geen tijd gehad de boel te formatteren ivm een druk werkend leven.
heb wel net wat actie ondernoemn: er kwam sinds de crash altijd een foutmelding van norton. dat heb ik eraf gegooid. ook wallmaster zorgde voor vertraging. ook dat is weg. boel draait nu wel weer redelijk acceptabel. ik ga zo eens kijken of hij alweer normaal games kan laten draaien.
ik hou je opd ehoogte,

swb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan