Raadsel bezoekersaantal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, interpretatie is nogal moeilijk:
b. Geen idee hoe je tweede statistiek rekent, dus of die (bijv.) spiders wel of niet meeneemt.
b. Bezoekers van vandaag zullen hoogstwaarschijnlijk alleen spiders zijn, want je meet vanaf 00:00 tot 7:00 uur (ongeveer) [zeker geen spitsuur in NL] terwijl de tweede statistiek 3 hele maanden weergeeft.

Wordt dus nogal lastig voor ons om ook maar iets nuttigs te zeggen, vrees ik.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De ene statistiek die 30 en de andere die 120 bezoekers telt, dat lijkt me een erg groot verschil. Er zullen per dag toch geen 120-30=90 spiders langskomen? Ik verwacht een stuk of drie.

Ik sta zelf niet verbaasd over een hoog aantal spiders.
Je eerste tweede link maakt een duidelijk onderscheid tussen spiders en "echte bezoekers" [waarbij herhaal-bezoeken van die bezoekers niet duidelijk gefilterd worden, maar wel de "unique ip address" telling te zien is.]

Ik zie in je eerste tweede link
Average Visitors per Day 148
wat (als jij zegt dat je tweede link ong. 120 bezoekers / dag laat zien) redelijk bij elkaar in de buurt ligt??

EDIT: Hier zijn origineel de eerste en tweede link door elkaar gehaald, dus is de conclusie niet correct. Zie doorhalingen/verbeteringen. Deze posting heeft dus weinig/geen nut.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm.. Heb eerste en tweede link door elkaar gehaald. Negeer mijn vorige posting, want de analyse en conclusie kloppen (dus) niet in die posting.

Verzamel eens bezoekinformatie over (beduidend) langer dan alleen een periode van 1 dag via dat onestat, mogelijk komen er dan getallen uit die beter aansluiten bij de statistiek van je website zelf.

Tijs.

Het is me inmiddels duidelijk.

Onestat spreekt van "bezoekers" en Weblog Expert hanteert het begrip "hits". "Hits" geeft het aantal webpagina's weer wat opgevraagd is en een deel van de bezoekers bekijkt natuurlijk meerdere pagina's. Bovendien geeft Weblog Expert geen unieke bezoekers aan maar ook alle terugkerende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan