Raadsel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik sta echt voor een raadsel. Ik heb een Pc die niet opstart...alles (overbodige)kaarten verwijderd. Andere Hdd geprobeerd. Het apparaat wil niet opstarten. Hij blijft hangen als er op het scherm staat:

C:\>mode con codepage prepare =((850) C:\>windows\command\¸ega.cpi)
De MODE voorbereiden codetabel-functie is uitgevoerd.
C:\>mode con compage select=850
De Mode selecteren codetabel-functie is uitgevoerd.
C:\>keyb us,,C:\windows\command\keyboard.sys
C:\>

Een ogenblik geduld. Setup werkt de configuratiebestanden bij.
Dit kan enkele minuten duren....

De bestanden zijn bijgewerkt. Windows wordt nu geladen.

Ik kan dan alleen nog met behulp van de reset-knop opstarten.
Als ik in de veilige modus opstart lukt het wel en er staan geen vraagtekens in apparaatbeheer.
Het is een Pentium II, 350Mhz en 380Mb Sdram.

Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

haal de komma eens weg achter de backslash voor ega.cpi en bewaar het bestand (config.sys) opnieuw. Start 'ie nu wel op ?

Laatst bewerkt:
Hallo Pasja,
Ik heb gekeken in het autoexec.bat file (onder windows veilige mode) maar er staat geen komma voor.

Mvgr, René.

Ja daar staat die regel. Waar moet ik hem anders zoeken???

ik ben bang dat er een grapjas config.sys opdrachten in je autoexec.bat heeft gezet en / of omgekeerd....??

zitten 2 bankjes in één van 128 en één van 256
Krijg geen foutmelding als het geheugen wordt getest...

als het geheugen defect is dan lijkt het mij dat 'ie in de veilige modus ook niet start.................toch ?

ok, maar nu back to the roots :

die komma staat er echt, je hebt 'm zelf geplaatst in je oorspronkelijke vraag. Nu is het de vraag of je de inhoud van het CONFIG.SYS hebt overgetypt en daarmee een typefout hebt gemaakt dan wel dat er ECHT een komma staat (die er niet thuishoort)

In de veilige modus kan hij soms nog wel opstarten. Hij gebruikt dan het minimale geheugen. Maar het geheugen is niet meer voor 100 % betrouwbaar. Zet er eens ander geheugen in.

Sorry Pasja,
Die komma was een slip of the vinger. Die komma staat er niet.
Ik heb voor de zekerheid een bankje uit mijn eigen pc overgezet maar ook dat geeft geen verbetering.

Heeft dit systeem wel zo gewerkt, of heb je de hd in een andere systeem configuratie gehangen. Zonder windows opnieuw te instaleren?

Groetjes Erik Rothuis

oke,

dan het moment van "hangen" zelf :

hij gaat hangen kort na de de melding dat de "bestanden worden bijgewerkt".

Heb je VOORDAT dit probleem zich voordeed een driverupdate gedaan of een windowsupdate of anderszins een update uitgevoerd van "iets" ???

Is dat terug te draaien (kun je de kaart / driver disablen of verwijderen..???)

Ik heb deze pc geformatteerd en opnieuw geïnstaleerd omdat hij vol zat met virussen, spyware etc. Het ding liep als een speer. Terug bij de eigenaar......krijg nou de hik....ik heb de Batterij van de bios vervangen en zie daar hij doet ´t.
Nou dit is toch niet te geloven...ik ben hier al drie dagen mee zoet. Schiet mij maar....

Iedereen hartelijk bedankt voor de suggesties en hulp.

Vriendelijke groeten, René.

Dat is al de tweede keer dat ik je probeer te helpen, en dat je het zelf oplost LOL

Groetjes Erik Rothuis

Ga eens in safe mode naar start/run en typ in sfc. Laat het systeem doorzoeken naar gewijzigde bestanden en die meteen terugzetten.

Dat is al de tweede keer dat ik je probeer te helpen, en dat je het zelf oplost LOL

Als je maar niet de moed verliest voor een volgende keer hoor :-)

Mvgr, René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan