Raar advies van @Home !!!???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Even een vraag voor de @Home kenners, als ze bestaan ! :)

Mijn zwager had een probleem dat zijn mail box vol liep met allemaal dubbele bestanden. Hij kreeg dus bestanden 3 a 4 keer binnen en daarna liep OE vast.
Hij bleef hangen bij bijv. 4 van de 8 berichten.

Via webmail konden we de mail nog wel lezen, maar er waren dus enkele mailtjes met bijlagen (foto's, documenten) die een vreemde extensie hadden.
Deze kon je met geen mogelijkheid openen, maar mijn zwager wist dus wel wat het had moeten zijn en dat het in principe virusvrije bestanden moesten zijn.
Maar blijkbaar zijn ze dus toch besmet op de webmailserver aangekomen.

Zelf heeft hij zijn PC beschermd met een up-to-date virusscanner (Norton 2004) en Zonealarm Firewall.
Nu blijkt volgens @Home dit dus de boosdoener te zijn en hij moest op advies van @Home deze producten dus gewoon verwijderen, dan zou alles opgelost zijn. :8-0:
Nu krijgt hij inmiddels wel gewoon de mail binnen, maar dit lijkt me toch wel een beetje zelfmoord in de huidige internet omgeving, door je virusscanner en je firewall zomaar te verwijderen.

Een beetje vreemd lijkt mij...... En al helemaal omdat mijn schoonvader met hetzelfde @Home abbonement en dezelfde bescherming (Norton 2004 - Zonealarm) nergens geen problemen mee heeft ! :8-0:
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn ??

Groeten,

Remy

In dit geval zou ik een online virusscanner gebruiken om zeker te weten dat het niet door een virus komt (dubbele mail)

Vaak is het probleem ook over als het account verwijderd wordt in outlook express en daarna weer opnieuw aangemaakt wordt.(heb het dit weekend nog bij iemand op deze manier opgelost, die had ook dubbele mail)

Hoi Tanja,

Maar als de mail al verminkt/besmet op de webmail staat, ligt het dan ook aan je eigen pc of is de bron dan al besmet ?

Als het op de webmail besmet staat, dan lijkt het me dat de zender besmet is, en niet je zwager.

Maar probeer dat maar van dat account opnieuw, baat het niet, schaadt het niet. Werkt wel vaak.

Ik weet niet in welke regio je zwager woont, maar helaas is het wel waar dat als @home een server storing gehad heeft, het 'normaal' is dat je mails drie of vier keer binnenkrijgt. Wat ook nog wel eens wil helpen om dit probleem te omzeilen, zet de POP3 en SMTP server op mail.home.nl en mocht dat er al staan dan zet je alleen mail neer.
Wat dat betreft verschilt @home weinig van andere providers, het ligt altijd bij jou, of aan de progjes die je gebruikt en maar zeer zelden aan hun zelf.

Maestro en Tanja,

bedankt voor jullie reacties, ik zal ze zeker uit gaan proberen. @ Maestro, de instellingen stonden al op mail.home.nl maar ik vermoed dat er iets op de mailserver zelf fout is gegaan. Maar ik zal die tip van Tanja ook eens een keer proberen.... :thumb: :thumb:

Groetjes,

Remy

En heb jij toevallig de virusscanner van @home wel uitstaan.
En maestro12 gaf ook nog aan dat je naam mail.home.nl dan nog kunt veranderen in mail.nl heb je dat al gedaan.

puppie,

Ik heb de tips van Maestro en Tanja nog niet in de praktijk kunnen testen (morgen misschien !) maar ik zal jouw tip van die virusscanner van @Home ook even proberen.
Als jij zo vriendelijk wilt zijn om mij te wijzen hoe ik kan controleren of die er op staat ben ik je zeer dankbaar.

Groeten,

Remy

Heb de mail account ff opnieuw aangemaakt en Zonealarm verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Raar maar waar, maar het werkt nu weer :8-0:

Thanx voor de tips :thumb: :thumb:

Groeten,

Remy

PAS OP !!!

Ik gaf aan dat mijn probleem was opgelost door alles opnieuw te installeren, maar na enkele minuten kwam het weer terug !! :( :(

Maar de oorzaak is nu bekend, namelijk SP2 van XP !!!
In Outlook expres word namelijk een extra beveiliging toegevoegd voor wat betreft bijlages bij je mail en deze worden dus direct geblokt door deze instelling.

Ga in OE naar de optie Extra -> Opties en dan tabblad beveiliging. Daar staat zowiezo weer de functie ingeschakeld dat het openen of opslaan van bijlages niet is toegestaan. Maar er is nog een grapje bijgekomen van Bill Gates...... Je krijgt ook geen HTML en afbeeldingen meer te zien, die zich in de mail bevinden. Dus ook hier even het vinkje weghalen.

Toen was het probleem dus pas echt opgelost ! :p

Wees dus gewaarschuwd !!

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan