Raar beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2499

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
Hallo.

IK deed zonet mijn pc aan, en toen begon hij 3 á 4 keer een raar geluid te maken, daarna stopte het geluid maar ging na een paar seconden verder. Ik heb daarna alle kabels een beetje aangedrukt (omdat ik dacht dat er misschien een los zat). Toen startte ik hem opnieuw op en hij piepte niet meer, maar nu komen er verticale, dunne strepen over het beeldscherm. Hij start verder wel gewoon op, maar het is blokkerig en die strepen zijn er nog. Helpt het misschien met een andere monitor?

pc:
Fujitsu siemens
Intel pentium 4, 3,22 ghz
Standaart videokaart (weet bij god niet welke)
3 gb werkgeheugen
160 gb harde schijf

beeldscherm:
een acer 16'' inch

bvd, peter

Pentium 4 - niet meer een van de jongsten.

Dan zou het ook kunnen dat je videokaart slecht wordt.

Heb je de pc wel eens van binnen schoongemaakt, stofvrij en zo?
Mits je dat voorzichtig doet is dat een zeer aan te raden (jaarlijkse) handeling.

Stof kan de koeling belemmeren en als onderdelen te warm worden kunnen ze stuk gaan.

Een andere mogelijkheid is - als je de kast toch open hebt gemaakt - om alle stekkers en kaarten systematisch na te lopen. Druk ze voorzichtig aan zodat je zeker weet dat alles goed in het slot of in het contactpunt zit.

Helpt dat allemaal niet dan kan de videokaart stuk zijn. Monitoren overleven in de regel een aantal pc's...

Checken met een andere monitor aan je pc of de monitor aan een andere laptop/pc hangen zou moeten uitwijzen of de kaart danwel de monitor een probleem geeft.

Gebruik je een moederbord met ingebouwde video (dus geen losse kaart) en die is stuk dan zit er nog maar 1 ding op... denken aan een andere pc bv.

Succes!

Dus het enige wat kapot kán zijn is monitor, of videokaart?
Videokaart heb ik nog wel, alleen de rest niet.

En vanwege het piepende geluid, kan het niet aan geheugen liggen?

bvd

Opgelost, er zat een beetje vuil tussen geheugen, ik heb nu de hele computer schoogemaakt.
Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan