Raar DVD-RAM probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

triple exe

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Na het formatteren en installeren van een pc van een vriend van me, kwam ik het volgende probleem tegen.

Ik wilde het spel Lord Of The Rings Battle For Middle Earth 2 installeren, maar als ik de DVD in de pc stop, gebeurd er helemaal niks..herkent de DVD niet.

Voor de rest herkent ie alles, gewone DVD's en CD's, DVD-ROMS, het installeren van Windows via die DVD-RAM ging ook prima.

Kon niet echt veel proberen toen ik er was, maar probeerde wel met 2 (originele) LOTR DVD's te installeren en die herkende die alletwee niet.

Weet de precieze specs niet van het systeem, de DVD-RAM is ieg een LG.
Het MB is geloof ik een p5n32 SLI de luxe.

Wanneer ik de beschikking heb over de pc zal ik wat meer info posten, maar misschien weet iemand nu al wat er aan de hand kan zijn.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Eerste wat in me opkomt is: zijn het laserkopje en de betreffende DVD's schoon?
Het reinigen van een DVD/CD onder lauw water met een druppeltje handzeep (drogen met niet pluizig zakdoekje) wil ook nog wel eens helpen.

Grtz.

Ja, alles keurignetjes schoon..het zijn ook 2 DVD's van hetzelfde spel. Deden het alletwee niet.
Lenskopje niet gecheckt, maar voor de rest doet ie het prima, dus vermoed dat die ook in orde is.

oh ja, nadat ik er een gewone DVD met een videofile erin deed en die herkend werd, deed ik weer de game DVD erin, waarna ie nog steeds die DVD met die videofile vind..

thanks!

Laatst bewerkt:
herstart je pc eens en probeer dan gelijk het spel weer te instaleren.
meestal lukt dit heb het ook al een paar keer gehad vroeger.

helaas..nog steeds hetzelfde..
echt een raar probleem..nergens last van, behalve de LOTR DVD..
en weet niet of een andere gameDVD hetzelfde probleem geeft, maar dacht zelf aan een probleem met installshield of securom ofzo..
kan er alleen nergens wat over vinden.

dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan