• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

raar fenomeen, excel blijft formule als commentaar zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
wanneer ik in een cel de volgende functies gebruik:

'=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B4);Venuegegevens!D2:P91;11,ONWAAR);"")

dan blijft excel koppig de ' voor de lijn zetten van zodra ik op enter druk.

in andere cellen lukt deze formule trouwens perfect. enkel in deze ene cel blijft excel koppig. hoogst waarschijnlijk ligt het aan een instelling ergens maar ik heb me de afgelopen uren rug gezocht en ik vind het probleem/de oorzaak niet.

iemand enig idee om mij van deze frustratie af te helpen?

alvast bedankt!

Marc

:evil:

kijk eens naar de celeigenschappen, controleer dat die niet op "tekst" staat. en zet deze om als dat wel zo is naar bijvoorbeeld "standaard"

cel eigenschappen staan op aangepast

;;;@ dit om te vermijden dat er een 0 wordt gezet als de opgezochte cel leeg is.

dit lukt in andere cellen met dezelfde formule perfect.....

Als je de cel op standaard zet wat komt er dan in de cel als de gezochte leeg is?

De tekens "" zegt toch als er niets staat laat je mij leeg.
Is de cel ook echt leeg?

ja de cellen zijn ook effectief leeg. ik begrijp het ook niet hoor....

gaat wel over excel voor mac..... ben ik ff vergeten te melden.

niet dat dat eigenlijk iets uit mag maken maar VBA werkt ook niet.

cel eigenschappen staan op aangepast

;;;@ dit om te vermijden dat er een 0 wordt gezet als de opgezochte cel leeg is.

dit lukt in andere cellen met dezelfde formule perfect.....

ok dat kan maar dat komt dat doordat in die andere cellen waarden staan die aan een van de andere opmaak opties gebruik maakt, die @ op het eind betekent dat hij tekst moet maken van de cel inhoud. dus daar zal je probleem zitten. misschien werkt @ vervangen door ""

maar als je nulwaarden niet wilt tonen kun je dat ook via de opties doen ipv celopmaak.
of door met voorwaardelijke opmaak de tekst dezelfde kleur te geven als de achtergrond.

door de celopmaak te gebruiken/misbruiken om 0 te onderdrukken wordt de functie niet uitgevoerd, de opmaak krijgt dan voorrang boven de berekening in sommige situaties..

linkje naar de oplossingen doe microsoft zelf geeft voor het verbergen van nulwaarden.

https://support.office.com/nl-nl/ar...516-8085-a00e9e476b03?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Laatst bewerkt:
ok dat kan maar dat komt dat doordat in die andere cellen waarden staan die aan een van de andere opmaak opties gebruik maakt, die @ op het eind betekent dat hij tekst moet maken van de cel inhoud. dus daar zal je probleem zitten. misschien werkt @ vervangen door ""

maar als je nulwaarden niet wilt tonen kun je dat ook via de opties doen ipv celopmaak.
of door met voorwaardelijke opmaak de tekst dezelfde kleur te geven als de achtergrond.

door de celopmaak te gebruiken/misbruiken om 0 te onderdrukken wordt de functie niet uitgevoerd, de opmaak krijgt dan voorrang boven de berekening in sommige situaties

ok, dank voor de uitleg. wat bedoel je precies met "de opties" ipv celopmaak?

wist niet dat de opmaak van een cel voorrang heeft boven de berekening..

Thx!

hmmm.... opties staat er bij mij niet tussen..... excel 2016 voor mac.... de oplossing op die site voor excel voor mac 2011 is ook niet beschikbaar.....

Voor Excel 2011 voor Mac werkt het als volgt:
klik linksboven op Excel en kies "Voorkeuren"
Kies dan "Weergeven" onder het kopje "Ontwerpen"
In het rechterdeel staat een optie "Nulwaarden weergeven"

Als je die optie uitvinkt?

Kees

Voor Excel 2011 voor Mac werkt het als volgt:
klik linksboven op Excel en kies "Voorkeuren"
Kies dan "Weergeven" onder het kopje "Ontwerpen"
In het rechterdeel staat een optie "Nulwaarden weergeven"

Als je die optie uitvinkt?

Kees

thx! dankzij die tip heb ik het gevonden maar voor de "nakomelingen": in excel voor mac 2016 zit het nog iets anders in elkaar:

Excel - Voorkeuren

dan moet je onder "ontwerpen" naar "beeld" gaan.

dan staat er onder "weergeven in werkmap" in de rechterkolom "Nulwaarden" dat moet je uitvinken om geen 0 waarden weer te geven.

ik laat dit onderwerp nog ff open staan zodat andere tips hier ook nog kunnen neergepend worden. tenzij dit niet moet, dan sluit ik het wel af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan