Raar geluid bij het uitzetten van PS3 (monitor)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
ik zit met een probleempje; bij het uitzetten van mijn ps3 slim systeem krijg ik een heel raar geluid...
om aan te tonen wat voor een geluid het is heb ik het op youtube gezet (goed luid zetten) :

http://www.youtube.com/watch?v=nUry4jZCq6k

ik zal de situatie even schetsen...
- voor het beeld is mijn ps3 gekoppeld aan een monitor (iiyama 26") met een hdmi kabel...

- het geluid heb ik in het ps3 menu ingesteld dat het via rood/wit naar mijn aparte speakerset gaat... => m.a.w. het geluid zou alleen via deze weg moeten gaan

- als ik mijn ps3 afsluit krijg ik dus dat geluid en na het verder onderzocht te hebben komt dit geluid via de boxen van mijn monitor zelf... (wat normaal gezien niet kan) en niet via mijn speakerset

- ik heb reeds naar playstation gebeld en zij zeiden dat het eventueel om een conflict tussen de scart en de hdmi zou kunnen zijn...

- ik heb geen ander apparaat waarmee ik dit kan testen (want monitor heeft geen scart, enkel vga en hdmi) , maar ik weet wel dat wanneer ik mijn vroegere ps3 (een FAT model) afsloot ik dit probleem nooit had...

wat denken jullie ervan?? hardware probleem of fout zoiezo, maar ligt dit aan mijn ps3 slim of aan mijn monitor?? hebben jullie al gehoord van zo'n conflict?? zou ik mijn ps3 slim moeten binnen doen, want ik vermoed toch dat het de ps3 is dat het signaal uitzend, maar langs de andere kant komt het geluid enkel uit de monitor speakers...

Kan je de beeldschermspeakers niet uitzetten via de monitoropties in het monitormenu?

ja, zo doe ik het momenteel, maar daarmee is mijn vraag/probleem toch nog niet opgelost?? is het de ps3 die defect is en binnen moet.?

ja, zo doe ik het momenteel, maar daarmee is mijn vraag/probleem toch nog niet opgelost?? is het de ps3 die defect is en binnen moet.?

Je hebt gelijk, probleem niet opgelost. En als je nog garantie hebt op die ps3 zou ik heb inderdaad terugbrengen.

Let op het HDMI geluid, als je je monitor via HDMI aan je computer of console aansluit zal die standaard ook geluid over HDMI geven, kijk daar eens naar.

Analoog geluid samen met HDMI zal nooit helemaal goed werken, vertragingen, harde ticks en in jou geval een hard geluid bij het uit zetten van je console.

Heeft jou scherm ook speakers? probeer dat eens, geluid en beeld over HDMI naar je monitor, hoor je dan ook zo'n geluid bij het uitzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan