Raar geluid tv door gsm buurman

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijnL

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste forumleden,

Hier een vraagje van een huis-tuin&keuken-digibeet:

Als mijn buurman in zijn huis met zijn gsm belt, maakt mijn tv een razend irritant geluid. Vrij hard ook nog. Maakt niet uit welke zender, maakt niet uit hoe hard of zacht ik 'm zet, dat geluid is er constant.

Het is een soort ratelend geluid, lange en korte rateltjes...

Nu heb ik ooit gehoord dat moderne tv's een chipje hebben die dit soort straling-interventie-rotgeluid ofzo onderdrukt.

Bestaat dat chipje werkelijk en kan ik het in mijn ouwe tv (laten) bouwen?

Of moet ik de buurman (laten) verbouwen? :D

Ben benieuwd of iemand mij kan antwoorden, heel graag!

groetjes, Marijn

hoe weet jij zo zeker dat het door de gsm van de buurman komt.

De andere buren ook!

Dat is een snelle reactie!

We hebben het gecheckt!
Onze eigen mobieltjes doen het ook, maar minder.
Aan de andere kant van de buurman hebben ze hetzelfde probleem!

en als de buurman niet belt dan is er niks aan de hand?

Precies!

Mobieltjes moeten echt verbinding hebben, dan begint de storing.

Doe de buurman een nieuwe gsm kado.

Koop hem het model dat je zelf hebt, als jou gsm het niet doet zullen andere exemplaren van hetzelfde model het fenomeen dus ook niet vertonen...

Hij heeft exact dezelfde mobiel als ik!

En, zoals gezegd, hij stoort ook bij onze mobieltjes, maar niet zo vreselijk als bij die van de buurman. Als je in de keuken gaat staan is het over.

Dan moet je de tv in een kooi van faraday zetten... Maar uhm, in principe hebben alle boxen dat, maar dat het zo erg is dat het signaal van de buurman stoort. Zet eens andere apparaten in de buurt van de tv en zeg dat je buurman moet beginnen bellen. Kijk eens wat die andere apparaten doen.

Ik denk aan radio's, pcluidsprekers, etc...

Kan ik hieruit afleiden dat wij iets heel raars hebben???

Dus dat zo'n chip ofwel niet bestaat, ofwel heel erg gewoon is in een tv, en dat er toevallig twee mensen zijn in een hele straat (stad?land?) die allebei zo'n oud kreng van een tv hebben die dat niet heeft?

De dvdrecorder bovenop de tv heeft nergens last van. De radio ook niet. De playstation ook niet. De speakertjes van het Surround system ook niet.
Onze draadloze laptoppies ook niet.

Alleen de tv dus.

Ik heb wel al van zo'n chip gehoord maar wat ik ook van die chip is gehoord is dat hij enkel wordt gebruikt om de mensen een beter gevoel te geven want hij werkt langs geen kanten:rolleyes:

Het is niet het antwoord op de vraag, maar deze site behandelt wel de problematiek.

En aangezien dit het helpmij forum is en er mogelijk mensen die zoeken op 'storing op luidsprekers' dit topic instrompelen wilde ik het de gemeenschap niet onthouden.

Ik weet overigens alles van deze buurman en zijn storende GSM. Hij heeft zo'n blackberry-achtige smartphone. Zit ook internet op wat regelmatig even polst of er een mailtje voor hem is.

(Ik zit naast topicstartster op de bank, vandaar.)

Dat het met zekerheid door hunnie komt weten we ondermeer doordat ze tot drie weken geleden twaalf weken niet thuis waren. Dat waren de enige twaalf weken zonder die storing in dit huis (afgezien van voordat ze hier woonden)...

Tja. Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over chips die tegengolven sturen om potentieel schadelijke stralen van de gsm te neutraliseren of zo'n soort bull****.

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar het bedrijf dat mijn merk tv produceert, misschien dat zij iets weten.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan