Raar glas breekt geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaudJ

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Hii, ik weet niet zeker of deze vraag hier goed staat by antivirus, maar goed, verplaatsen mag =)

Ik was eergisternacht iets het lezen op internet... met koptelefoon op mn hoofd, en uit het niets hoorde ik ineens een geluid alsof glas brak, 1 seconde lang ofzo maar, en verder gebeurde er niks.. ik om my heen kyken.. niks aan de hand dus dacht laat maar, zal wel nisk zyn.

Nou hoorde ik gisteren ditzelfde geluid alweer door mn koptelefoon, dus ik zoeken op internet wat 't zou kunnen zyn, 2 topics gevonden en daar zeiden mensen dat 't misschien een virus zou kunnen zyn.. ik scan elke dag met microsoft security essentials.. en die vind nooit iets.. dus denk niet dat het een virus was, heb ook advanced systemcare, dat scannt ook voor malware enzo.. vindt ook nooit iets.

toen nog zo'n programma gedownload, Kaspersky TDSSKiller.. gescannt en die vond iets ergens in C\...\...\drivers.sys toch maar deleted met dt programma.. wist neit wat het was, en ook niet veel over te vinden op inet.. daarna nog alle cookies verwyderd.. misschien kon het daaraan liggen.

Maar vandaag het geluid alweer gehoort, door mijn boxen (ligt dus ook niet aan myn koptelefoon) terwyl elk antivirus zegt dt myn pc clean is... als ik dat geluid hoor heb ik aanstaan: msn, die oudere versie nog. google chrome met alleen een paar tabbladen zoals youtube (geen video aanstaan natuurlyk) wikipedia, en paar andere sites... heb ik nromaal ook altyd open dus.. kan niet door die sites komen.. lykt my..

Hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zyn.. want dit is nogal irritant =(

Probeer: ComboFix
Ik hoop dat er een uitzondering kan worden gemaakt voor jouw log. stuur anders een PM met je log er in!

Via ( of in ) taakbeheer zie je helemaal niets vreemd's ?? :( of misschien iets wat jou helemaal nieuw is ??

Laatst bewerkt:
Tim, Dankje, heb jou myn log gestuurd, hopelyk is 't aangekomen...

Roy, nee eigenlyk niets raars.. nouja ik vind alles raar en weet niet echt wat 't betekent allemaal, maar volgensmy is er niks veranderd sinds het rare geluidj

Zal even neerzetten wat ik niet wt iets is:

csrss.exe 1.168kB
Groovemonitor.exe (even gegoogle'd en het is iets waarmee j j pc kan besturen fsoiets.. kan me alleen niet herinneren zoiets geinstalleerd te hebben)
RtHDVCpl.exe (realtek HD audio configuratie)
rundll32.exe
taskeng.exe 2x
taskhost.exe
tsnp2uvc.exe

de rest wat er staat weet ik wel wat het is... maar volgensmy is nog alles hetzelfde hoor..

Bedankt nog voor jullie snelle reacties =)

:confused: Naah is nie veel, maar toch zie ik dat je hebt wel in PC iets wat onnodig is en die is wel noodzakelijk te verwijderen....:confused: dat is die tsnp2uvc.exe die heeft iets met Webcam/Capturix VideoSpy te maken of in ieder geval met webcam iets en dat je kort geleden in PC geinstalleerd hebt.... ( of een of andere rare webcam/video binnen gehaalt ?? :D )
Wat je kan doen is die als eerst kijken of in Opstart systeem bestaat en daar die eerst verwijderen, dan in taak-beheer proces's stoppen, dan naar regedit sporen van vinden en verwijderen en uiteindelijk als je hebt laten draaien ''Malwarebytes' Anti-Malware en Trojan Remover.
Na MBAM en Tr.R map tmp en prefetch helemaal legen en PC herstarten....:thumb:
Dat is wat ik in je plaats zou willen doen ....:( tenminste als nie wat anders met pc mis is, bijv.... is het fan nie misschien, kapot ??:confused:

Laatst bewerkt:
Kan het niet gewoon één van jouw ingestelde geluiden zijn?
kijk eens bij de geluids-instellingen (start; uitvoeren; mmsys.cpl, tabblad geluiden)
en kijk of één van de ingestelde geluiden het geluid is wat je bedoeld.

Ik heb dat tsnp2uvc.exe verwyderd van opstart gedoe, malwarebytes laten scannen, had 2 dingen gevonden een trojan en een bot..
die heb ik deleted met malwarebytes daarna trojan remover laten scannen, had niks gevonden, gelukkig.

En die map tmp en prefetch bestaat niet in myn pc xD of ik ben gewoon heel dom en kyk niet goed...
Na malwarebytes en die 2 virus dingen deleted zyn, het geluid niet meer gehoort.

en nee haha 't komt echt uit mn koptelefoon en boxen van pc, dus niet vanuit mn pc kast.

troedeboer, heb alle geluidjs afgeluisterd en zyn allemaal heel anders.

Maar voor nu lykt 't opgelost te zyn, misschien toch maar malwarebytes pr0 aanschaffen xD hopelyk komt 't neit terug.

Dankjwel nog allemaal <3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan