Raar installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik ben bezig met het installeren van XP op een pc, maar om de een of andere duistere wijze lukt dat niet.
Ik heb geformatteerd en daarna kan je dus gewoon doorgaan met het installeren van xp, en dat gaat dan door met het laden van alle bestanden , en F8 indrukken vanwege de akkoordovereenkomst, en dan daarna de herstart, maar na de herstart komt eht dialoogvenster om xp te installeren opnieuw. en weer F8 etcetera , ga ik dan verder dan wordt er gemeld dat er al een besturingssysteem opstaat. En dat gaat steeds maar door zo, ik wordt er niet goed van.
Wat zou dat kunnen zijn ?

Heb je geformatteerd met de cd van WinXP? Of heb je het anders gedaan?

Zal ik dan anders eerst met een opstartflop van win98 proberen te formatteren ?

ja probeer maar denk niet dat dat helpt
heb je soms meerdere partities
op je hd staan
als je dat hebt format ze allemaal

mvg coen

Ik heb al alles geprobeerd, eerst diverse partities, en op het laatst zelfs gewoob 1 partitie gemaakt.
Niks helpt.

Het is heel gek, als ik alles heb geformatteerd en dan wordt er gevraagd of ik xp wil installeren op C en als ik dan ja zeg, dan begint ie met het kopieeren van bestanden naar de windowsmap, en als dat gebeurd is wordt de computer opnieuw opgestart, en komt er een dialoogvenster met opnieuw of ik xp wil installeren, Als ik dan vervolgens ( uit wanhoop) op ja intik door enter te drukken, komt er een mededeling dat er al een besturingssysteem op staat !
Ik snap er niets van.

Blijkbaar boot je ook de tweede keer weer vanaf de CDROM. En dat is nou net niet de bedoeling! Als dat toch gebeurt zonder dat je een toets hebt ingedrukt, open dan de CDROM-speler even, zodat hij niet automatisch daarvan opstart. Setup vraagt wel weer naar de CDROM als deze niet gevonden wordt.

Nou het probleem is opgelost !
Ik had echt van alles geprobeert, totdat ik op het lumineuze idee kwam om de IDE kabels eens te verwisselen voor 80 aderige kabels ! En toen was het probleem opgelost en nu loopt alles netjes door.
Dat was nou echt een dommiteit van mij, met schijnbaar grote gevolgen.
Maar gelukkig is het opgelost en bedank jullie in ieder geval voor het meedenken.

Groetjes
Ruud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan