raar lan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tchembado

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Berichten
93
Overlaatst organiseerden we een lan met een paar vrienden. We gebruikten één router om met elkaar te verbinden. iedereen kon zijn pc er op aansluiten. Iedereen kon iedereen zien, behalve mij, en ook ik kon niemand zien, of herkennen.

Wanneer we echter het spel battel for middle earth 2 openden, kon ik wel in het spel, menu interface, met de rest chatten. Ik was dus wel degelijk verbonden. Doch kon ik geen spel meespelen, want wanneer we er één laadden, lukte dat niet.

Ook bij het spel halo herkende ik geen andere pc's.

Wanneer ik al mijn virusscanners en firewalls afzette hielp dit niets.

Weet iemand toevallig wat ik moet doen dat alles normaal werkt?

Persoonlijk gebruikte ik windows xp, proffessional. De rest gebruikte de professional of de home editie.

Alvast bedankt
 
De router heeft waarschijnlijk maar 4 aansluiting voor de wan en 1 of 2 voor de wan. De Pc die in de WAn gestoken wordt wordt beschouwd als een buiten staander en kan ook niet vanzelf de comunicatie starten (firewall principe router).
Een LAN maak je alleen met de poorten die NIET WAn zijn. Dan bij elke PC de gateway instellen met het ip adres van de router (deze wel met dhcp-server laten draaien).
Waarschijnlijk heb jij je pc in de wan poort geplaatst of niet goed gateway ingesteld.
OOk ff opletten dat je firewall de desbetreffende ip range toekent (bv 192.168.1.0 - 192.168.1.255) als vertrouwd instelt.
Dat je je firewall uitzet (weet niet wat je hebt maar neem aan dat je er een eigenhandig hebt geínstalleerd) betekent nog niet dat windows firewall is uitgezet! als je XP-sp2 draait.
 
We gebruikten bij de LAN een hub ( van d-Link) met 16 poorten en die was verbonden met een router.
Iedereen was aangesloten op de hub, dus het kan niet liggen aan welke poort ik in zat.

Ik denk gewoon dat mn firewall (zoneAlarm), alhoewel uitgeschakeld, nog werkte.
Dit heb ik ook gehad bij iemand die Panda had geïnstalleerd, ik kon hem niet zien, ook als ik deze uitschakelde, maar toen ik hem deinstalleerde was er geen probleem meer.

Ik had ook de firewall van windows SP2 uitgezet.
Dus daaraan kan het niet liggen.

Het vreemde van de zaak is, dat ik in The Battle for Middle Earth2 de andere hun namen kon zien, zij zagen mij namen. Ik kon er zelfs mee chatten, maar vanaf de moment dat we een spel starte, mislukte er iets. Halo lukte helemaal niet.

Het moet dus zijn dat mijn pc dit op een of andere manier tegenhoud, ik heb alleen geen idee hoe.
 
neem de volgende keer eens een switc in plaats van een hub.
dat zal beter werken dan wordt namelijk het signaal rechtstreeks naar de betreffende pc gezonden zonder omwegen door de hub heen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan