raar maar waar ik kom er niet meer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
om het verhaal kort te houden
oude systeem

cpu Q6600 (2,4GHz)
moederbord gigabyte ep45-ds3
geheugen 2x 2 gig kit
video kaart ati radeon hd 3450 512mb
os windows7

draaiende tot half april tot ik een nieuwe video kaart gekocht heb
om precies te zijn de gigabyte gv-R5570C- 1GI

deze heb ik toen de tijd verwisseld zonder eerst de software van de oude kaart te verwijderen
ik heb toen de tijd de cd er in gedaan software er over heen gezet en klaar draaiende goed
tot vorige week blauwe schermen met de code
bcccode 116
tot mijn verdriet heb ik toen windows 7 op nieuw moeten instaleren
maar nu komt het ik installeer de driver die ik bij d e kaart heb mee gekregen
dan komt het ik kan in eens mijn 17 ich xerox type XA7-17i dvi
kan ik niet meer de resolutie veranderen van 460 bij 680 dit blijft zo
2de scherm een packardbell tft 15 ich kan ik dan tot de resolutie 1024 bij 768
ik heb zelfs de drivers van internet af gehaald ook hier blijf ik het probleem houden
bij windows xp precies eende
tot op idee kwam om bij een maat de kaart in zijn pc te gooien en deze met de cdrom geinstalleerd niks aan het handje
dus vandaag weer aan de gang als ik mijn oude kaart uit de kast haalt om te kijken of mijn mbo een probleem heeft kom ik tot de ontdekking dat alles gewoon werkt resolutie veranderen maar niks uit alles doet het zodra ik de nieuwe kaart er in gooi dan heb weer het zelfde probleeem
rara wat kan dat zijn

maat zijn pc draait onder vista

wat heb ik nog meer gedaan contact gezocht met de fabrikant techi dienst ik een buitenlandse meneer aan de lijn
die niet erg veel wist maar hij had de oplosssing
hij heeft mobo en video kaart besteld en hij gaat teste en kijken wat het er fout kan zijn
hij heeft met mijn ook het bios gerest en ge update ook dit kwam niet tot de oplossing

heeft iemand de oplossing voor mijn

Lijkt mij dat mijn instructies die hier staan (vanaf pagina 3 van die discussiedraad) ook bij jou gebruikt kunnen worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb je windowd geheel opnieuw geïnstalleerd(na formatteren), of over de oude heen.

Alleen in het laaste geval kunnen de oude drivers van de oude kaart in de weg zitten, hoewel dat niet de verwachting is, daar dat ook Ati drivers waren
In beide gevallen geldt ook de vraag of de (nieuwste) chipset drivers van het moederdbord al zijn geïnstalleerd?

Zo nee verwijder dan de grafische drivers, installeer de chipset drivers en installeer de Ati drivers opnieuw

Welke voeding (merk en type) zit er trouwens in de pc?

Laatst bewerkt door een moderator:
re voeding

voeding is een 1000 watt
ik heb hem er niet over heen gezet ik heb heb geformatteerd heb zelf meerdere keren op een andere schijf windows geinstalleerd

Misschien kun je het volgende proberen:
Eerst het herstelpunt terug te zetten dat we gisteren gemaakt hebben.
Daarna de driversoftware rechtstreeks bij ATI te downloaden (er zijn 32-bit en 64-bit versies).
Daarna Driver Sweeper installeren maar (nog) niet draaien.
Daarna via Configuratiescherm -> Programma's de huidige driversoftware verwijderen. PC herstarten, Driver Sweeper draaien, daarna de ATI driversoftware installeren.

Tijs.

gedaan wat je gezegt heb

ik het verhaal over genomen en gedasan dit levert nog steeds het zelfde
heb zelf de 64 bit versie ook geprobeerd

Hmm... ik heb vandaag mijn Vista machine bekeken, en daar komen een Mon_10000000 entry voor in de registry én een Mon_12345678 entry, die blijkbaar de eerste en tweede monitor voorstellen. Ook zijn daar geprefereerde resoluties aangegeven.

Misschien wat schermafdrukken posten, o.b.v. mijn gelinkte instructie eerder?

Tijs.

vrremd

gedaan war dnties zij maar niks werkte nou heb ik de hd 3450 er in gezet maar eerst ff alles verwijderd en gehel software pakket gedownload bij ati niks aan de hand ja ik kan tot de resolutie 1024 bij 768 draaien zonder enkel probleeem op de 17 ch monitor bij de 15 ich geeft hij tot 1024 bij 768

waar kan dan in vreemdes naam aan leggen is er een site waar met toe val mijn bios in staat met zoon soort type mobo en kaart dat ik de vergelijking kan doen mischien dat de stroom of andere dingwen niet goed staan lijkt mijn ook wel sterk dat dat zo is kaartje is ook niet kapot kon bij een andere zo in de pc douwen en instaleeren via de cd
lijkt mijn ook vreeemd dat bijde ossen die ik geprobeerd heb corrupt zijn
en de chipset is van intel die heb ik geinstalleerd maar er veranderd niks

rara

vandaag zag ik wel bij ati dat alle drivers gisteren avond vervangen zijn voor nieuwe en deze gelijk ook uit geprobeerdt maar niks werkt

Het is voor mij ook een raadsel. Misschien kun je op Google zoeken naar een mogelijke verklaring, want ik heb er geen.

Tijs.

tijs en eidereen bedankt

het is gelukt raar maar waar win7 met kaart hd3450 geinstalleerd toe eerst de drivers hd5570 geinstalleerd zo wel ook veilig modus pc uit gezet kaaart er in 5570 en draaien en jawel aan houder wint hij doet het wel vreemd zo hoort het niet :D:D:D:D:D:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Behoorlijk apart inderdaad, maar fijn dat er een oplossing is gekomen! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan