raar netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vson

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
341
Mijn buurman krijgt de melding van "Geen of beperkte verbinding" wanneer hij zijn pc aansluit op de kabelmodem.
Pc draait op XP. In de Bios is Lan enabled. Netwerkkaart in system ziet er goed uit.
Modem een paar keer gereset en ook in XPmet repair . pc rechtstreek op modem.
met het commando ipconfig /all krijg k een ip 169....... etc en dat is niet goed.

Sluit ik mijn laptop aan, dan heb ik gewoon internet.

enig idee wat het kan zijn.
 
Hallo

Het eerste wat in eerste opzicht in het oog springt , is of op "zijn p.c." wel de korrekte drivers zijn geinstalleerd.

Dus niet de standaard x.p. drivers , maar wel de korrekte , bijgeleverd bij het motherboard.

Deze desnoods "downloaden" bij de fabrikant van "zijn p.c."

Peter
 
Ik heb het gevoel dat het niet over een herinstallatie gaat of een nieuwe pc, het is dus al werkend geweest. De drivers denk ik dus niet dat het zal zijn, maar goed je weet het maar nooit he.
Ik zou eerder denken aan de utp kabel of de netwerkkaart of het modem. Deze laatste twee opties zou ik zeker aan denken als je last heb gehad van een blikseminslag of bij jou in de buurt.
dus zet er eens een nieuwe netwerkkaart in deze kosten rond de tien euro dus daar hoef je het niet voor te laten.
 
Het probleem is opgelost.
Type foutje gemaakt in de computernaam, waardoor de registratie bij @Home niet goed verliep.
 
aaiiiii

tja dan wil ie inderdaad ook niet. Gelukkig heb je het snel ondekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan