Raar netwerkverschijnsel.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Situatie:
1 Desktop W7 en 1 Laptop Vista samen op een Sitecom 300 N Router !
De schijven op de PC kan ik vanaf de laptop benaderen en zien. Andersom dus vanaf de PC op de laptop kijken gaat niet want dan vraagt hij een netwerkwachtwoord. Ooit geeft dit vlekkeloos gewerkt en moest ik het wachtwoord van mijn laptop opgeven wilde ik de schijven op de laptop benaderen. Ik kan mij niet herinneren dat er om een netwerkwachtwoord werd gevraagd.....
Ik kom niet op de laptop vanaf mijn desktop. Wat zie ik over het hoofd?
Oh ja, het wachtwoord van mijn WPA 2 helpt ook niet.

Ik hoor graag,

Raymond

Start regedit.exe op de Vista machine.
Kijk in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA

Vertel ons de waarde van RestrictAnonymous (rechter deelvenster).
EDIT:Vertel ons ook de waarde van everyoneincludesanonymous (rechter deelvenster), indien aanwezig.
EDIT:Vertel ons ook de waarde van restrictanonymoussam (rechter deelvenster), indien aanwezig.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat zijn wel de goede instellingen.

Ik heb er nog 1 toegevoegd, later, om na te kijken (zie vorige posting):
EDIT:Vertel ons ook de waarde van restrictanonymoussam (rechter deelvenster), indien aanwezig.

Als die sleutel aanwezig is, zet die dan op 0 en herstart de laptop.
Werkt het dan nóg niet, dan lijkt het erop dat de groep Iedereen (of Everyone als je een Engelse versie hebt) geen Share-rechten en/of geen Bestandsrechten te hebben op de gedeelde map(pen).
Dat zou je dan nog eens moeten nakijken, dan.

Tijs.

Deze - restrictanonymoussam staat dus op 0x00000000 (1)

Moet die op 0?

En die ander ook op 0?

Okay, ga ik doen.
Moet nu eerst een kind in bad doen en op bed leggen.
Als je er straks niet meer bent ga ik morgen even verder okay?
Bedankt zo ver......

Sure, vergeet niet ook dit stuk van mijn posting mee te nemen, indien restrictanonymoussam op 0 zetten geen oplossing biedt:

Werkt het dan nóg niet, dan lijkt het erop dat de groep Iedereen (of Everyone als je een Engelse versie hebt) geen Share-rechten en/of geen Bestandsrechten te hebben op de gedeelde map(pen).

Verder zou je op de Vista laptop alle firewall-achtige zaken uit kunnen zetten (Windows Firewall + firewall componenten van McAfee, Norton, Comodo, ZoneAlarm, Kaspersky KIS etc.)

Tijs.

Helaas, het werkt niet !
Zie bijgevoegde screenshot.
Kan je mij vertellen wat ik nu precies nog kan doen en waar ik precies naar moet kijken?
Netwerk zaken zijn mijn allerzwakste kant helaas.
Andersom gaat het nog steeds prima.....

Bijlagen

• ScreenShot009.jpg
    ScreenShot009.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 62
1 stap verder, ik kan nu de schijven zien op mijn laptop maar kan er niet in.....??

Zie bijlage/screenshot !

Bijlagen

• ScreenShot010.jpg
    ScreenShot010.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen betekenen dat je de groep Iedereen (en misschien ook de groep Gasten) geen rechten hebben o.b.v. van Deel-rechten en/of o.b.v. Bestands-rechten.

Kijk dat eens na voor die gedeelde map(pen), en geef (extra) rechten indien nodig. Er zijn dus 2 tabbladen die je bij Eigenschappen van die map(pen) moet nakijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles op volledige rechten staan bij deze mappen. Alle gebruikers dus en dus ook "iedereen".....
Het is maar een raar probleem want het heeft feilloos gewerkt en ik kon altijd mijn schijven benaderen. Heeft het niks met de router te maken? Deze heeft een firmware update gehad namelijk.
Had ik eerder moeten melden realiseer ik me nu.

Ik heb alles op volledige rechten staan bij deze mappen. Alle gebruikers dus en dus ook "iedereen"[...]

Leg dit eens uit: Staat er in beide tabblade expliciet de groep Iedereen genoemd of staat er Gebruikers? Er is namelijk een onderscheid in beiden.
Desnoods voeg je Gasten nog expliciet toe met alle rechten (naast evt. de groep Iedereen).

Tijs.

Ik zal zo snel mogelijk een screenshot maken zodat je kan zien wat ik bedoel en wat er allemaal staat. Een screenshot verteld zoveel meer vind ik.
Trouwens, bedankt voor het meedenken tot zo ver hè.....:thumb:

Hier twee bijlagen zoals het nu staat.
Overigens kan ik wel vanaf mijn PC in de map PUBLIC !!

Bijlagen

• ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 63
  • ScreenShot005.jpg
    ScreenShot005.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 63
Hier twee bijlagen zoals het nu staat.
Overigens kan ik wel vanaf mijn PC in de map PUBLIC !!

Makkelijkste lijkt dan natuurlijk om die tabbladen te vergelijken met de map die Public voorstelt.Doe dat maar even.

Mocht dat niets duidelijk maken, voeg dan de groep Iedereen toe in zowel het Delen tabblad als het tabblad Machtigingen. Geef voldoende rechten.

Tijs.

Beste Thijs,

10000000 maal dank !!
Ik heb "iedereen" toegevoegd in het tabblad machtigingen en voila HET WERKT !!!!!! :thumb:

Zonder jou had ik er nooit gekomen want zoals gezegd, netwerk zaken zijn mijn zwakste kant.
Ik ben erg blij nu want mijn PC gaat naar boven en mijn laptop blijft beneden en dan is het zeer makkelijk als ik beide kan bereiken.

Heel erg bedankt nogmaals.

Niet moeilijk. Vanaf de laptop: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
net share

Je zult dan achter de share-naam Public moeten kunnen zien welke map het voorstelt.

Tijs.

Ok, je lijkt je probleem al opgelost te hebben.

Graag een volgende keer als ik iets expliciet noem (in dit geval dat de groep Iedereen rechten moet krijgen) dat doen/proberen, dat had de nodige postings gescheeld...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan