Raar netwerkverschijnsel.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thijs,

Mijn bericht boven die laatste van jou gelezen ?

:thumb::);):love:

Laatst bewerkt:
Verder heb ik me rot lopen zoeken naar wat je bedoelde en zag ik nu "het licht" pas anders had ik dat natuurlijk veel eerder gedaan.......
Excuses voor mijn leekheid op dit gebied.

Ok, je lijkt je probleem al opgelost te hebben.

Graag een volgende keer als ik iets expliciet noem (in dit geval dat de groep Iedereen rechten moet krijgen) dat doen/proberen, dat had de nodige postings gescheeld...

Tijs.

Dit ook gelezen? ;)
Verder fijn dat het nu is opgelost! :)

Tijs.

Hoi Thijs,

Ik heb nog even één vraagje aan je als dat mag.
Hoe zit het nu met de beveiliging nu ik iedereen op volledig beheer heb staan?
Mijn router is natuurlijk WPA 2 beveiligd.
Ik hoop nog even van je te horen.

Raymond

Zolang je geen poorten forward in je router blijft je thuisnetwerk veilig.
Overigens is het zo dat als ik op de een of andere manier toegang krijg tot je thuisnetwerk (bedraad of draadloos) ik inderdaad bestanden etc. kan weggooien op die gedeelde mappen. Je kunt de rechten expliciet per bestand en per (sub-)map instellen (op het tabblad Machtigingen) dus je zou er over na kunnen denken om de rechten voor de groep Iedereen te beperken op (sub-)mappen.

Kansen dat iemand inbreekt op een WPA2 netwerk zijn niet zo groot, afhankelijk hoe groot en 'moeilijk' je de netwerksleutel hebt gemaakt. Zie o.a. hier voor een downloadbaar 'tv-programma' + tekst hieromtrent.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Okay, dat is duidelijk en dank voor de link.
Mijn WPA sleutel bestaat nu uit 64 tekens waaronder cijfers,letters en diverse andere tekens dus die zal zeer lastig te achterhalen zijn ;)
Ik ga wel eens wat dieper duiken in de machtigingen van deze groep.

[...]Mijn WPA sleutel bestaat nu uit 64 tekens[...]dus die zal zeer lastig te achterhalen zijn ;)[...]

Dat is ongeveer wat ze ook aanraden op die link: Gebruik de maximale lengte van de WPA(2) encryptiecode, dus dat heb je (onbewust) al helemaal in orde! :)

Tijs.

Nog even iets, niet zo heel erg maar wel zeer opmerkelijk.We hadden over de map public en volgens een cmd opdracht staat hij op c users public. Maar heel die map staat daar niet en nee er staat niks verborgen !!
Rara, waar is die map want hij moet er toch zijn :p

Nog even een screenshotje......

Bijlagen

• ScreenShot007.jpg
    ScreenShot007.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 28
Probeer het volgende: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je Bureaublad, rechstklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
cd /d c:\users
dir /a

Kijk of je de submap Public ziet staan. Ik vermoed met 99% zekerheid dat "Public" een zgn. Symlink is die verwijst naar een andere plek/map op de harde schijf.

We horen het wel.

Tijs.

c:\users\public verwijst naar c:\gebruikers\openbaar als je een Nederlandse versie van Vista of Windows7 hebt.

In de verkenner vind je hem dus alleen terug in c:\gebruikers\openbaar (of je moet in de verkenner echt c:\users\public intypen maar dan springt hij alsnog naar c:\gebuikers\openbaar)

In een cmd zie je hem wel als c:\users\public.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan