Raar probleem bij maken backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saskya

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Ik wilde weer eens een backup maken van mijn bestanden. Een programma
geprobeerd (backupmypc) maar telkens ging er iets onduidelijks mis tijdens het
backuppen, dus een ander programma geprobeerd. Toen daar wéér het
programma tijdens de backup om onduidelijke redenen afbrak en de dvd-drive
bleef hangen, realiseerde ik me dat het waarschijnlijk niet aan de
software lag maar aan mijn pc of bestanden.

Nog eens een backup gemaakt, nu erbij gebleven en het programma crashte
iedere keer tijdens het backuppen van mijn afbeeldingen, die op mijn
E-schijf staan.

Wat ik inmiddels zonder resultaat (dus elke keer gevolgd door crash) heb gedaan:

- de betreffende directory overgeslagen
- de hele map 'mijn afbeeldingen' overgeslagen
- alle bestanden tijdelijk op een andere partitie gezet en de partitie
gedefragmenteerd, op fouten gescand, en zelfs geformatteerd.
- de gehele map 'mijn afbeeldingen' naar een andere schijf verplaatst en daarvandaan gebackupt.
- ontdekt in welke map het gebeurt en ongeveer bij welke foto's. Die foto's verwijderd, maar de backup crashte toen bij een andere foto.
- die specifieke map in 'mijn afbeeldingen' overgeslagen maar ook dan crasht de backup op een ander punt in een andere map met foto's.

Vooral dat laatste komt mij zo volslagen onlogisch over dat ik nu niet meer weet wat ik nog kan doen. En ik wil toch echt een backup van mijn bestanden!

Iemand nog suggesties wat ik verder nog kan proberen? Ik kan natuurlijk die foto's apart op dvd's opslaan, maar het is toch te maf wat hier gebeurt? Er moet een verklaring voor zijn en ik wil er toch heel graag achterkomen wat die verklaring is...

Systeem: Windows XP SP2
Backupprog: Cyberlink Powerbackup

NB: met de brander is niets mis, die doet het gewoon.

Ook heb ik nog geprobeerd de backup naar harddisk te maken, maar dat levert precies dezelfde crash op.

Heb je het al geprobeerd met de de backup mogelijkheid van windows?

Dank je voor je reactie.

Het backupprogramma van Windows XP is onbruikbaar omdat deze (voor zover ik weet) niet naar DVD of CD kan backuppen, alleen naar een harde schijf. Dat lijkt me nogal zinloos want als je hdd stuk gaat heb je nog niks, rare Windows. Ik heb ook niet genoeg ruimte om alles dubbel te bewaren.

Nu kan het natuurlijk geen kwaad om het uit te proberen en te zien of het probleem zich herhaalt. Ik kan echter niet eens de backup-optie vinden in XP...

Laatst bewerkt:
Ik vond het installatieprogramma voor Windows backup op de XP cd, dus meteen maar eens uitgeprobeerd met de directory die 'moeilijk deed'. En het is gelukt!

Wat bijzonder :)

Enige nadeel is nog wel dat deze Backup niet naar een CD of DVD kan backuppen, maar goed, ik ga nu toch maar weer eens wat andere backupprogramma's uitproberen...

Dank je voor de tip. Zo kom ik toch stapje voor stapje dichterbij een echte en probleemloze backup ;)

Je kan ook een data DVD maken met Nero( als je dat hebt )

Inmiddels nog een paar backupprogramma's geprobeerd en geen van allen willen een backup voor me maken, behalve de backupmethode van Windows zelf. Dus die gebruik ik voortaan maar, ik backup naar een vrije partitie en brand het dan handmatig naar DVD (onbegrijpelijk dat die backup van XP wel naar floppy's en niet naar dvd's kan wegschrijven!)

Het blijft een vreemde zaak maar aangezien ik nergens een antwoord heb kunnen vinden zal ik moeten accepteren dat dit 1 van de Grote Mysteries Van Het Leven is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan