Raar probleem met installatie videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Da Weef

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2004
Berichten
104
Hoi

Ik heb een in mijn ogen nogal vreemd probleem met de
installatie van mijn nieuwe Asus v9520 Fx 5200 Magic (ter vervanging van mijn Geforce 2 GTS zonder Tv-out). In eerste instantie leek alles koek en ei... Nadat ik de oude drivers had verwijderd en de nieuwe kaart erin gepropt had startte Windows XP vrolijk op en mijn kaart leek te werken (met standaard VGA controller driver). Echter toen ik de bijgeleverde drivers had geïnstalleerd en gereboot had liep kort na het verschijnen van het windows logo mijn systeem compleet vast, waarbij het scherm ook vaak zwart bleef.

Sindsdien heb ik de nieuwste detonator drivers geprobeerd, gezocht naar IRQ conflicten, DVD losgekoppeld om te testen of het een power probleem was, een betere monitor eraan gehangen en mn Bios afgezocht naar potentiele problemen. Allen waren tevergeefs en dus begint mijn geduld op te raken...

Ik zou dan ook graag uit de brand geholpen worden, vooral ook omdat mijn laatste gok is om een bios upgrade te gaan proberen en daar sta ik niet echt om te trappelen.

Mijn systeem is een Dell (-zucht-) dimension 8100 met p4 1,5 GHz en 256 MB RAM. Natuurlijk zit verder alles er wel op zoals elke Dell.

Alvast bedankt en groeten,

René
 
Misschien hele domme vraag.

heb je je kaart al eens draaiend gezien op een andere PC?
 
Nee ik heb hem niet werkend gezien met de juiste drivers, maar dus wel met standaard VGA drivers van Windows...

Echter denk ik niet dat het aan de kaart ligt, ik heb ook heel even een ATI 9200 SE gehad en die gaf hetzelfde probleem. Bovendien is de kaart net uit de verpakking (maar dat zegt ook niet alles ;) )
 
Als je een mobo hebt met onboard video kan het heel goed zijn dat je beeld gezien hebt van je onboard video (met standaard VGA drivers).

check eens in je bios of deze op AGP staat of iets anders...

grtz Guido
 
Het moederbord heeft geen onboard videokaart, dus dat is het niet. Bovendien is de BIOS van deze bak behoorlijk beperkt. Ik was er zo doorheen gebladerd en kon tijdens dat bladeren geen instelling herkennen die er ook maar iets mee te maken zouden kunnen hebben.

Bedankt voor je reactie, nog andere tips?
 
en al in veilige modus geprobeerd op te starten?
 
Ow sorry, werd dat niet duidelijk uit mijn tekst? De kaart werkt gewoon prima als standaard VGA controller, maar het gaat pas fout zodra ik de bijbehorende drivers installeer. Ik kan dus gewoon opstarten en draaien, echter zonder de volledige prestatie van de kaart.
 
nope,

je hebt het niet over veilige modus gehad.

Als je wel beeld hebt in veilige modus lijkt het me dat je kaart iid. niet de veroorzaker van het probleem is maar je driver.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03

laatste driver voor XP hierboven..

niet geschoten is altijd mis
 
Tja in veilig modus doet hij het wel, maar zoals je weet is in veilige modus de driver voor de videokaart uitgeschakeld.
Overigens heb ik de nieuwste drivers al geprobeerd, maar dat haalde ook niets uit (dat bedoelde ik met detonator, zo heten de drivers van Nvidia).

Overigens heb ik in de tussentijd mijn Bios en mn chipset drivers ge-update, maar nog steeds geen werking. Ik zie geen uitweg meer...

In ieder geval badankt voor je hulp.
 
probeer anders eens een oude drivers (28.32) bv. Deze zijn ook windows WQHL namelijk.

Kan best zijn dat de nieuwste drivers gedoe geven met bv DX 9 of DX 8.1

Ik weet dat de drivers niet benut worden in veilige modus, vandaar mijn opmerking hierboven dat het niet aan je kaart, maar hoogstwaarschijnlijk aan je drivers ligt.
 
Dat was niet zo bedoeld, meer is het zo dat als de kaart werkt als standaard VGA controller dat hij dan in mijn optiek ook automatisch werkt in veilige modus, toch?

Verder denk ik dat de oudere driver niet gaat helpen, want de fx 5200 is een redelijk nieuw model (van maart 2003) en de driver die jij noemde is van 2002. Ik zou wel een oudere driver kunnen proberen, maar er is maar maar één ouder dan die op de bijgeleverde CD stond...

Wederom bedankt en groeten,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan