Raar probleem met website

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmmaV

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Hoi,

sinds kort heb ik een website voor iemand online gezet. Ik merk echter dat de pagina 'uitslagen' soms niet weergegeven wordt.

(bv: je komt toe op 'home' en gaat naar 'uitslagen' => alles Ok
daarna ga je van 'uitslagen' naar 'inschrijven' => alles ok (de pagina die je te zien krygt is dus de juiste!)
daarna ga je van 'inschrijven' naar 'uitslagen' => dan krijg je niet de pagina 'uitslagen' te zien, maar wel de pagina 'inschrijven'
Ga je daarna naar een paar andere pagina's dan werkt de pagina 'uitslagen' wel terug.

Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem is?

Extra:
dit is de site : www.rudybekaert.be

Groetjes, emma

Het menu dat je aan de linkerkant hebt staan is niet op alle pagina's hetzelfde.

Elke .html pagina heeft een eigen kopie van het menu, en sommige verwijzen naar de verkeerde pagina's. Zo gaat op home.html de tekst 'uitslagen' inderdaad naar 'uitslagen.html', maar als je naar 'informatie' gaat, dan linkt de tekst 'uitslagen' naar 'helppagina.html'

Dus je zult even al je files na moeten lopen en alle links goed in moeten stellen :)

Het menu dat je aan de linkerkant hebt staan is niet op alle pagina's hetzelfde.

Elke .html pagina heeft een eigen kopie van het menu, en sommige verwijzen naar de verkeerde pagina's. Zo gaat op home.html de tekst 'uitslagen' inderdaad naar 'uitslagen.html', maar als je naar 'informatie' gaat, dan linkt de tekst 'uitslagen' naar 'helppagina.html'

Dus je zult even al je files na moeten lopen en alle links goed in moeten stellen :)

Het is me toch nog niet zo duidelijk, sorry ;)

dit is een stukje code dat ik gekopieerd heb van 'informatie'

<td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Informatie.html">Informatie</a></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Uitslagen.html">Uitslagen</a></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Helppagina.html">Inschrijven</a></td>

Dit klopt toch?
En alle pagina's zijn gemaakt op een template, waarbij het menu onbewerkbaar gemaakt is. Hoe kan dit dan van pagina tot pagina verschillen?

het is zoals Frats zegt Op die bewuste pagina die niet linkt naar waar je wil is het menu fout er staat tweemaal dezelfde link onder elkaar
Code:
table width="100%" border="0" align="left">
              <tr>
                <td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Homepage.html">Home</a></td>
              </tr>
              <tr>
                <td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Informatie.html">Informatie</a></td>
              </tr>
              <tr>
                [COLOR="Red"]<td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Helppagina.html">Uitslagen</a></td>[/COLOR]    
          </tr>
              <tr>
                [COLOR="red"]<td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Helppagina.html">Inschrijven</a></td>[/COLOR]
              </tr>
              <tr>
                <td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Foto.html">Foto's</a></td>
              </tr>
              <tr>
                <td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Gastenboek.html">Gastenboek</a></td>
              </tr>
              <tr>
                <td align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Contact.html">Contact</a></td>
              </tr>
              <tr>
                <td height="24" align="left" bgcolor="#7C7C7C"><a href="Sponsers3.html">Sponsers</a></td>
              </tr>
            </table></td>

Ik heb gevonden waar jullie die code vinden. Maar wanneer ik de code in dreamweaver bekijk, dan klopt alles wel.
En wanneer ik de pagina-bron bekijk, kan ik die niet aanpassen.
Wat moet ik dan doen om dat aan te passen?

EmmaV,
Als die website gemaakt is met een .dwt (dreamweaver template) dan moet je die pagina openen om het menu aan te passen. Als je die dwt pagina niet hebt kan je in een gewone tekstverwerker de pagina aanpassen.
In dreamweaver kan die pagina ook loskoppelen van de dwt template.
In dreamweaver ga naar het menu item Modify onderaan vindt je in het submenu Templates daarin vindt je detach from template als dit item klikbaar is ? daarop klikken en je zou het nu moeten kunnen veranderen in dreamweaver.
Mvg
Defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan