raar probleem: sneeuw in beeldscherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorien

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Hallo!
ik heb geen idee onder welk topic dit hoort, deze komt volgens mij t meest in de buurt..
ik heb een raar probleem en niemand weet t op te lossen. Ik heb namelijk last van een soort sneeuw in mn beeldscherm. van dezelfde soort sneeuw als ruis op je tvtoestel. daarbij veranderd de muisaanwijzer in een zwart knipperend balkje (waardoor ik niet meer zie wat aan klik). als ik naar beneden scroll dan komt er steeds meer sneeuw in beeld waardoor ik niets meer kan lezen. als ik op verniewen klik of de window minimaliseer of maximaliseer dan is het weer leesbaar. dit treed alleen op als ik bepaalde sites open, limewire en sommige cdroms (vooral spelletjescdroms). bij msn bijvoorbeeld is het beeld gewoon en ook bij programma's als word en powerpoint en patience. sites als google blijven ook gewoon. het lijkt of ie dat alleen doet als de sites wat moeilijker zijn, en meer kleuren hebben, of moeilijker in elkaar ziten ofzoiets. als ik een site of cdrom afsluit gaat t weer weg. weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken? of zelfs een oplossing? of waar dit bericht beter is te plaatsen? help! ik kan niet meer normaal computeren!
bij voorbaat dank!
groeten jorien!

Heb je al een update driver gezocht van je video-kaart?
Dat lijkt me het meest logische.

Je kunt ook proberen om je kaart eens los te trekken van je moederbord, en hem weer stevig terug in te doen.
Eventueel je grafische kaart uit de lijst apparatenbeheer verwijderen (de-installeren), pc opnieuw starten en de kaart opnieuw installeren.

probeer eens je beeldkaart-drivers opnieuw te instaleren en/of te updaten.

ben je zeker dat alle kabels netjes aangesloten zijn?

staan de speakers dichtbij het beeldscherm, of een gsm ofzo... (verplaats deze dan)

suc6

ps: denk dat dit eerder thuishoort in de sectie 'harware-monitor, beeldscherm':)

Laatst bewerkt:
he! mn probleem is opglost, door jullie antwoorden ging ik zoeken in mn instellingen en kwam de optie hardwareversnelling bij het beeldscherm tegen, toen ik deze op geen zette, verdween mn probleem. heeft dit nog andere consequenties? of waren de instelingen van mn beeldscherm gewoon niet goed? wel bedankt!!

oei... bij mijn weten moet dat op maximum staan. Misschien ben jij een uitzondering:)

ik hoop voor je dat andere helpers hier meer vanaf weten!

suc6 verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan