raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

atze

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
Berichten
279
ok

ik was gister bij een vriend van me( windows 98 met kabel internet)
dus ik ging ff scanne met adaware voor troep.Ding vond 380 files.dus ik te deleten en een reboot.
Internet deed het dus niet meer.ik alle drivers er opnieuw op via de autoamtische installer.
Nix, overal stroom vanaf gehaald, nog steeds niks.
Gebeld naar de kabel provider en hun hadde de modem upgedate en alles getest.Zowel modem als router was voor hun toegankelijk.

Ik heb dit probleem al een x bij iemand anders gehad, toen werkte et toen ik de pc had geformatteerd.

wat raden jullie mij aan?

en als windows er opnieuw op moet, meteen leeg halen of alleen windows herstellen?
 
380 is erg veel, maar je zou kunnen proberen om de oude situatie te herstellen -de door ad-aware en/of spybot gemaakte backup terugzetten- en dan vervolgens per "groep" gevonden spyware de boel te deleten, totdat het spul ophoudt met werken, dan weet je dat je de "verkeerde" hebt verwijderd. In deze methode zit nog iets van "uitdaging". Ga je een format doen dan is dat wellicht veel sneller te realiseren maar je komt er dan waarschijnlijk nooit achter welke files WEL noodzakelijk waren................
 
Laatst bewerkt:
ik had je 2e vraag over het hoofd gezien:

da's een persoonlijke keuze: volledige herinstallatie of repareren.

Persoonlijk ben ik geen "fan" van repareren omdat ik er vanuit ga dat er een fors probleem was en dat door reparatie wellicht "noodverbandjes" of hele goede "operaties" worden uitgevoerd, maar voor mij gaat er niets boven een cleane en frisse herinstallatie als het echt niet anders meer kan.
 
je moet na het scannen toch zelf de vinkjes zetten in de selectievierkantjes waarna ad-aware de gevonden spyware verwijderd. Wat je niet aanvinkt wordt niet verwijderd.
 
ja ik ook alleen dan kan ik 3 cd's backupppen met alleen maar fotos.
Dat ding is in 3 jaar nog nooit geformatteerd.
For mij is formatteren netzoals naar de wc gaan.Af en toe is het lekker :p
 
Geplaatst door gast0225
je moet na het scannen toch zelf de vinkjes zetten in de selectievierkantjes waarna ad-aware de gevonden spyware verwijderd. Wat je niet aanvinkt wordt niet verwijderd.

ja weet ik maar volgens mij is alles er al af, including de backup.
 
tja, dan wordt het ff lastiger denk ik................

en wat je foto's betreft,

als je zo'n 2 gig aan foto's hebt dan zou ik die op een aparte partitie "parkeren" die je never hoeft te formateren, hoe erg de ramp ook is die gebeurd is......., immers, je hoeft dan alleen maar je partitie / schijf met OS te formateren en dat kan in een uurtje inclusief installatie en de hele handel weer wat persoonlijk tweaken geregeld zijn....................
 
ik zal ff horen wat zij et liefst willen, mij maakt het geen ruk uit maar een hele format mag na 3 jaar wel eens met een gezin met 5 kinderen die allemaal op de pc zitten en waar nog maar 200 mb vrije ruimte is :p

bedankt
 
Waarschijnlijk heb je z'n winsock om zeep geholpen tijdens het deleten met adaware.
Kijk even hier
 
ja dat zal het wel zijn ja

dus ik hoef alleen windows eropnieuw op te zetten?
 
Start de pc op in de veilige modus op f8 rammen tijdens het opstarten. start het progie die ik als bijlage heb bijgevoegd op en dan repareer je de winsock !!!
Veel succes

Het makkelijkste is dit progie even mee nemen op diskette !!
 

Bijlagen

  • sockfix1.zip
    32 KB · Weergaven: 24
ik zal strax kijken of het werkt , alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan