raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterkidney

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
Berichten
75
Ik werd net gevraagd te komen kijken naar het systeem van een tante ze had het volgende gedaan. Het systeem opgestart en daarna is er 2x de stroom toevooer onderbroken.Gevolg het systeem start op komt een scherm waar je kunt kiezen safe mode last good working configuration en normal.Bij alles wat ja aanklikt krijg je het eerste scherm met balkje daarna een blauw scherm met witte tekst maar is niet te lezen kan hem niet onderbrekenen dan gaat het weer terug naar het eerste scherm met safe mode keuze.

Wat zou er zoal kapot dan wel een flinke klap hebben gehad. WIE oh WIE helpt .
 
ik neem aan Windows XP ?

Weet je heel per ongeluk of de schijf middels NTFS of FAT is ingedeeld ?

Weet je 't niet, ok, pak een '98 bootdisk en reboot de machine.
 
Masterkidney,

Al geprobeerd om Recovery uit te voeren vanaf de XP cd-rom ?

Remy
 
Daar zat ik ook aan te denken...doe ik morgen wel eens even draaien...bedankt voor jullie hulp :thumb: :thumb:
 
als ik de windows cd erin leg en opstart dan krijg ik repair als ik dat kies vraagt hij om een diskette met windows recover maar je snapt het al die heb ik niet
wat kan ik nu het beste doen. is het bijvoorbeeld mogelijk om via mijn systeem een recover disk te maken
 
Masterkidney,

Als het goed is moet je uiteindelijk in een soort Dos scherm uitkomen. Daar geef je dan het commando scandisk (of chkdisk ! is n.l. al weer een tijdje geleden dat ik het zelf heb gedaan)
Check anders ff

deze site......

Kun je overigens die optie met die recover diskettes niet overslaan ??

Remy
 
Laatst bewerkt:
ik heb dat inderdaad gedaan chkdsk en toen kreeg ik een melding dat de huidige windows versie beschadigd was en dat het advies was de hdd te formateren en windows daarna opnieuw te installeren.Dit heb ik gedaan en inderdaad hij werkt weer.

het probleem is verholpen...Hartelijk dank voor jullie hulp:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan