Raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rat1972

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Berichten
14
Ik heb al enige tijd internet op deze pc en normaal is de verbinding heel goed. Nu is het sinds twee dagen traag.
Wanneer ik een speedtest doet, dan kom ik niet boven de 180 kb/s terwijl deze normaal rond de 600kb/s lag.

Ik dacht eerst dat het aan mijn provider lag, ik heb contact met ze opgenomen, maar daar ligt het probleem niet, want ik heb ook mijn laptop eens aangesloten en daar is de snelheid wel normaal. Zodra ik de verbinding weer met de pc verbind is de snelheid weer rond de 180kb/s.

Ik heb de pc opgemaakt en alle onderdelen eruit gehaald en er opnieuw ingestoken, ik heb een format c gedaan. Echter de verbinding blijft rond de 180 kb/s . Iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik dat kan oplossen?

Alvast bedankt.
 
Heb je toevallig een draadloze verbinding? Houd dan de beveiliging eens even goed tegen het licht, en verander in ieder geval je password....
Niet dat ik je buren niet vertrouw, maar... grote kans dat één van je buren vrolijk zit te internetten op jou verbinding. (ikzelf doe zoiets natuurlijk niet, maar mijn **dumb-ass** bovenbuurman heeft zelfs na herhaalde waarschuwingen nog steeds zo'n verbinding)

Oh, enneeh... nu we het toch over passwords hebben:

Een goed password wordt slechts beperkte tijd gebruikt en bestaat uit een onlogische reeks van minimaal 8 karakters, waarbij je zowel hoofd- als kleine letters, cijfers en leesktekens gebruikt. Alleen je voornaam of de naam van de poes als wachtwoord is te simpel en voor de hand liggend.
Zelfs woorden die op het eerste gezicht niets met wat voor toepassing dan ook te maken hebben zijn verre van veilig. Het eerste wat een hacker zal proberen om een wachtwoord te kraken is een aantal voor de hand liggende namen, het tweede een run van alle woorden in het woordenboek.

Een wachtwoord met een aantal willekeurige karakters als " jFs@#01a " is niet te raden, en daarom vele, vele malen veiliger.
 
Geplaatst door madmuppet
Heb je toevallig een draadloze verbinding? Houd dan de beveiliging eens even goed tegen het licht, en verander in ieder geval je password....
Niet dat ik je buren niet vertrouw, maar... grote kans dat één van je buren vrolijk zit te internetten op jou verbinding. (ikzelf doe zoiets natuurlijk niet, maar mijn **dumb-ass** bovenbuurman heeft zelfs na herhaalde waarschuwingen nog steeds zo'n verbinding)


Eeeh, waarom gaat het op de laptop wel op normale snelheid dan?
 
Nee ik heb geen draadloze internet, dus dat is het probleem niet. Vaag is het wel.
 
Kan het door spyware komen of andere troep? Oftewel, heb je daarop gecontroleerd?
 
voor ik geen formateren had ik eerst nog hitmanpro laten draaien, daar was ook niet echt veel spyware terug te vinden. Ik heb dus ook format gedaan, meestal moet dan de spyware ook foetsie zijn.
 
Dat mag je wel verwachten ja...

Hitman pro is trouwens niet echt een aanrader...

kijk hier even
Maar hoe op je desktop het internet ineens zo langzaam is begrijp ik even niet... zeker na het opnieuw installeren van windows zou je mogen verwachten dat het goed moet zijn.

Hoe is je internet aangesloten? modem>pc? modem>router>pc?
Heb je het modem of de router al eens gereset?
Heb je wel de juiste drivers voor je netwerkkaart te pakken?
Heb je twee dagen geleden toevallig een update voor windows binnengehaald (en na de nieuwe install ook alles direct geupdate?)
 
Geplaatst door Sarvo


Hoe is je internet aangesloten? modem>pc? modem>router>pc?
Modem>pc
Heb je het modem of de router al eens gereset?
Ja heb ik, maar ook dat heeft helaas niet geholpen.
Heb je wel de juiste drivers voor je netwerkkaart te pakken?
Ik neem aan van wel, ik heb de laatste versie van de drivers en dat heeft altijd perfect gewerkt.

Heb je twee dagen geleden toevallig een update voor windows binnengehaald (en na de nieuwe install ook alles direct geupdate?) [/B]

Nee, ik heb niets geupdated, ik had normaal internet en ben even weggeweest en toen ik terug kwam scheelde het aanzienlijk, ik had daarvoor niets gedownload/geupdate of geinstalleerd.

Voor mij is het ook een raar fenomeen dit, ik heb dit nooit meegemaakt in iedergeval en kwam er niet uit, vandaar dat ik hier even om hulp kwam vragen voor dit vreemde verschijnsel (tenminste ik denk dat het vreemd is)

Overigens bedankt voor de tip voor de spyware. Zal dat zeker installeren! :thumb:
 
Een door mij veel gebruikte handeling in deze is, om de driver van de netwerkkaart te verwijderen, en vervolgens deze opnieuw te installeren.
 
Hij heeft heel windows opnieuw geïnstalleerd, dus ik denk niet dat dat in dit geval gaat helpen...

Verder weet ik zelf trouwens even geen mogelijkheid meer...
 
Misschien een andere ethernet kaart kopen. Zal daar het probleem in kunnen liggen?
 
Heel vreemd, ik heb niets veranderd, maar na een paar dagen is het ineens en vooral spontaan weer normaal op de pc. Hoe dit kan, geen idee.

Doet niet af dat ik blij ben. Iedereen toch bedankt voor het meedenken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan