• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijb

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een bestand te maken in exel. Ik heb vroeger al zo een bestand gemaakt waarin bijvoorbeeld volgende formules zitten: =SOMPRODUKT(($B$24:$B$53=B4)*($D$24:$D$53))
Het is dus de bedoeling dat overeenkomstige namen, het bedrag overeenkomstig optelt maar dit doet ie dus niet.
Ik snap niet waar de fout zit
Ik heb het ook vergeleken met mijn vorig bestand en ik vind geen verschil.
Iemand enig idee ?

Ik hoopte al dat het dat zou zijn maar neen, sorry, het helpt niet

Zou toch moeten werken,

Hang misschien eventjes een bestandje bij !

Joske

Ik ben ook wel eens benieuwd naar een voorbeeldbestandje.

Maar SOMPRODUCT (of SOMPRODUKT :() heb je hier niet nodig:

=SOM.ALS($B$24:$B$53;B4;$D$24:$D$53)

Wigi

Ik probeer het in bijlage te stoppen maar Exell bestanden lukken blijkbaar niet en anders kan je de formules niet zien :shocked:

Je hebt de formule staan in cel B3.
Code:
=SOMPRODUCT(($B$24:$B$53=[COLOR="Red"]B3[/COLOR])*($D$24:$D$53))
Je verwijst in een cel naar de eigen cel, en dat geeft kringverwijzingen.

verander deze in :
Code:
=SOM.ALS(($B$24:$B$53=$A3)*($D$24:$D$53))

zoals Wigi terecht opmerkte :thumb:

Joske

Ooit al eens van een kringverwijzing gehoord... Nu wel!

Van ál jouw formules in het bestand zie ik er eigenlijk geen enkele die GEEN kringverwijzing is...

Wigi

ik krijg nu de melding dat ik te weinig argumenten heb ingevoerd ??? na het gebruik van de opgegeven formule: =SOM.ALS(($B$24:$B$53=$A3)*($D$24:$D$53))

Laatst bewerkt:
ik krijg nu de melding dat ik te weinig argumenten heb ingevoerd ??? na het gebruik van de opgegeven formule: =SOM.ALS(($B$24:$B$53=$A3)*($D$24:$D$53))

Een helpfile dient om op te zoeken wat de syntax is van een bepaalde functie.

Of zie een aantal posts hierboven, ik heb al een voorbeeld van de syntax van de SOM.ALS functie getypt.

Voor mij is dit toch blijkbaar chinees, sorry hoor maar ik doe heus wel moeite. Zit er al heel de namiddag achter te zoeken

Foutje van mij :o :o

Formule is inderdaad :

=SOM.ALS($B$24:$B$53;B4;$D$24:$D$53)

en niet :

=SOM.ALS(($B$24:$B$53=$A3)*($D$24:$D$53))

Joske

sorry hoor maar ik doe heus wel moeite.

Ik zal het tegendeel niet beweren. Maar ik mag je toch naar de helpfiles verwijzen niet?

Ik had ook niet gezien dat Joske er voor 1 keertje eens naast zat. (Wie denkt dat nu ;)) Ik snap nu ook waarom je dacht dat dat de formule ongeveer was.

Goed dat het nu opgelost is.

Wigi

Geen probleem maar het was wat frustrerend. Ik had al heel de namiddag de help zitten afzoeken maar snapte het niet echt.

Toch vriendelijk bedankt

Zet de vraag maar op opgelost. Rechts onderaan op de pagina klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan