raar probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tmoltisanti

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Beste forum-leden,

Ik heb zojuist een access database aangemaakt. Nu werkt deze database op vele computers perfect. Echter: Wanneer ik bij een bepaalde soort wil kijken hoeveel er van die soort aanwezig zijn in mijn database dmv het klikken van het + teken, dan crasht het systeem op sommige computers. Ik krijg de volgende foutmelding als gevolg van het klikken op het + icoon:

You must specify the same number of fields when you set the LinkChildFields and LinkMasterFields properties.

You entered a different number of fields for one property than you did for the other.
If you use the Relationship command(on the Database Tools tab, click Relationships) to define a relationship between the tables underlying the form and subform,Microsoft Access will link the form and subform automatically and then set the LinkChildFields and LinkMasterField properties.

Hoe kan het komen dat dit op sommige pc's goed gaat, en op enkele niet.

Alvast bedankt voor de moeite! :)

inderdaad vreemd probleem. gebeurt het ook nadat je alle gekoppelde tabellen opnieuw ververst hebt?

Refreshen van de tabellen doe je toch gewoon door simpelweg op F5 te drukken?:shocked:

Rechtklik op een tabel, onderste menu item: koppelen tabellen. selecteer alle tabellen en klik op refresh.

F5 doet dat niet.

het is Access 2007. De manier zoals jij deze omschrijft, leidt bij mij niet tot het refreshen van de pagina. Bedankt voor de moeite trouwens.:)

Is er nog een Error nummer beschikbaar? Heb je die al gecontroleerd op msdn.microsoft.com?

De description wel maar niet het nummer. Het nummer is veel specifieker dan de tekst.

de fout is niet omschreven in de vorm van een foutcode. Zie bijlage voor de foutmelding.

Bijlagen

• foutmelding database.JPG
    foutmelding database.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 38
Relatie tussen tabellen

De foutmelding wijst op een fout in de manier waarop de relatie tussen de twee tabellen is gedefinieerd. Je zou de koppeling nog eens na kunnen kijken, en eventueel opnieuw instellen. Blijft natuurlijk vreemd dat het sommige computers wel goed gaat en op andere niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan