raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi , ik heb sidns kort een nieuwe router ( wrt160n) en 1 pc die is verbinden via wifi en die Zit ongeveer 9 mtr van de router af...nou is het probleem internet doet het soms, maar Soms ook niet..singaal is 90% volgens tool van gigabyte en xp geeft aan zeer laag t/m Laag , 2 streepjes , nou is het rare ik als ik een andere router gebruiik bijv de wag200g Dan blijft ie wel stabiel en snel, als ik nu een andere pc pak die hier bij me staat zit ook Zelfde kaartje in als die pc beneden dan blijft ie ook stabiel etc.,. heb alles al gebrobeerd , Ander kanaal ,apparaten die kunnen storen uitgezet ( dect tels etc..dus enige wat ken zijn Of een rare compatible issue met die kaart ( wp01-gt) of er zit een stoorzonder hier in de buurt??

Hoe en ik dit oplossen ? als ik een N kaart koop zou dat helpen ?

Hoi,

Afstand tussen router en PC is één ding, wat er zich tussen de router en PC bevindt (muren, beton...) is een ander.

Normaliter zou de WRT160n (heb ik trouwens ook) dit prima voor mekaar moeten krijgen, zeker even goed als de WAG200g. Het zou kunnen dat je netwerkadapter niet zo goed omkan met het signaal van de WRT160n (al heb ik daar zelf nog geen ervaring mee).

Wanneer de WRT160n in een gemende modus zendt (dus zowel n als g) zou dit geen verschil mogen maken. Controleer alvast of dit wel het geval is.

Een netwerkkaartje dat 802.11n ondersteunt is zeker niet slecht. Je kan dan ook draadloos van supersnel internet genieten en de signaalsterkte zal zeker positief worden beinvloed.

Wat bedoel je eigenlijk met "het internet doet het niet". Ik neem aan dat je dan geen webpagina's meer kan openen. Is er op dat moment nog verbinding met je router of valt de verbinding dan ook gewoon weg. Kan je op die momenten je router nog pingen?
Indien niet, misschien toch eerst eventjes de WRT160n laten controleren (indien nog in garantie) want dit lijkt mij niet normaal.

Hoi , met geen internet bedoel ik of heel traag internet of helemaal geen internet , het raarste is als ik het test op mijn andere pc die naast me router staat ( heeft ook zelfde kaart als de pc beneden) daar blijft ie wel gewoon op werken .. dus het moet toch iets zijn met die kaart of iets wat stoort.. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan