Raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

april 1943

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Hoi allemaal.
Ook ik heb een rare fout. Als ik microsoft picture it 99 instaleer gaat dat goed
Alleen als ik tekst in wil voeren op mijn bewerkte foto slaat het hele programma uit. En krijg de melding (
2009-09-22_230442.jpg

2009-09-22_230417.jpg

2009-09-22_234734.jpg

Wat betekent dit allemaal.Kan iemand mij dit uitleggen. Hopelijk in begrijpelijke taal.
Ik ben al wat ouder maar wil graag mijn programma weer gebruiken.
Groet April 1943

Hallo April 1943, Welkom op Helpmij.nl !

Gebruik je een laptop of een vaste pc?
Is de software wel geschikt voor het besturings systeem wat je gebruitk?

Raar probleem

Ik gebruik een vaste computer. Ik heb het er een keer afgehaald om ruimte te krijgen op mijn schijf . Voor het bewerken van video filmpjes. Nu wil ik het er weer op zetten. Maar het werkt niet goed.
April 1043:o

Heb je wel meer van deze rare fouten?
Of heb je een erg trage pc?
De fout die aangegeven wordt lijkt op een defecte geheugen-bank.

Heb je wel meer van deze rare fouten?
Of heb je een erg trage pc?
De fout die aangegeven wordt lijkt op een defecte geheugen-bank.

Nou dat klopt ik kon mijn Dazzle er ook niet meer op krijgen. Maar dat heb ik op gelost en het werkt:thumb: Kan een defecte geheugen-bank ook gerepareerd worden ?
Hier nog wat gegevens over mijn pc.
Ik dacht dat ik nog aardig wat ruimte heb.

2009-10-06_131927.jpg

2009-10-06_131948.jpg

2009-10-06_132103.jpg

Heb je hier wat aan ?
Bedankt voor het mee denken. Ik ben er al weken mee bezig.

Een geheugenbank is een klein printplaatje die makkelijk uitwisselbaar is.
Als je dit zelf niet weet, laat het dan aan een expert over. Er zijn veel verschillende typen.

Je kunt het geheugen wel zelf testen.
Dat kan met de software "Everest". (klik)

Raar probleem

Bedankt voor het mee denken. :thumb:En als ik het zo bekijk moet er maar een monteur bij komen
Kan het zelf dus niet oplossen.:confused:
Groet April 1943

Laat je in dit topic de uuiteindelijke uitkomst weten?
Vind het prettig te weten of ik er erg ver naast zit..... :p

Raar probleem

Beste Paul ik zal het laten weten als het probleem opgelost is. Ik hoop dat het kan.
Groetjes April 1943 en nogmaals bedankt.:)

Je kunt eventueel nog proberen om de compatibiliteitsmodus van Windows XP aan te zetten. De software die je probeert te installeren is aan de titel te zien ontworpen om te draaien op Windows 98. Windows XP kan hier soms niet mee overweg, dus kun je XP vertellen dat het programma van voor zijn tijd is. De manier om dit in te stellen gaat als volgt:

Vind het uitvoerbare bestand van Picture It. Dit is het bestand dat zich bevindt in de map in Program Files op de schijf van je besturingssysteem (in 9 van de 10 gevallen is dat C:\). Ik weet niet zeker waar die staat of hoe hij heet, dat is voor elk programma anders, maar als ik je in de goede richting moet sturen zou ik zeggen C:\Program Files\Microsoft Picture It\PictureIt.exe. Eventueel kun je ernaar zoeken met XP's ingebouwde zoekfunctie. [EDIT] Ik bedenk me net dat je het pad naar het uitvoerbare bestand ook kunt vinden als je in het Start-menu met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar Picture It drukt, en vervolgens voor Eigenschappen kiest. Hier kun je zien wat er achter "Doel:" staat. [/EDIT]

Eenmaal gevonden klik je met de rechtermuisknop op het uitvoerbare bestand (de .exe), klik je op de tab Compatibiliteit en in het lijstje eronder selecteer je vervolgens Windows 98.

Misschien dat het zo werkt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat er één van je geheugenbanken (of een chipje met je RAM-geheugen) defect is.

Laatst bewerkt:
Beste canterwood
Sorry voor het nu pas reageren op je meedenken.van het probleem van mijn computer.
Ik ben al weken bezig. En heb deze dingen die je voorstelt al allemaal uitgeprobeerd.
Dus moet er maar een techneut bij komen heb ik besloten. Vanavond word hij opgehaald.
We zien wel weer . Groet April 1943:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Computer doet het weer

Beste mensen . Ik had een raar probleem.

Paul-RT en canterwood hebben meegedacht wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik kan jullie mededelen dat de harde schijf kapot was.:o Dat viel even tegen .Maar goed hij doet het weer. Nog wel veel werk om alles weer zo te krijgen zoals het was.
Nogmaals bedankt. :thumb:Groetjes April 1943

Ok, mooi dat het weer opgelost is.
Zat ik er toch naast :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan