raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jl131490

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hallo mensen ik heb nogal een probleem:( Ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet waarin alles nieuw is op de harddisk en cd rom drive na. Nu staat er op mijn harddisk al windows vista wat ik niet wil hebben want ik heb windows 7 gekocht. Nu heb ik de boot order veranderd en nu zou hij eerst via mijn windows cd moeten booten maar mijn cd-dvd rom drive leest de cd niet. Als ik via windows vista in mijn systeem ga en een cd probeer te draaien herkent hij ook geen cd's. Iemand een oplossing?:confused:

eerst kijken voor drivers (denk niet het probleem)
kijken of je alles goed hebt aangesloten
uit een andere pc een DVD speler halen en proberen of als je nog eentje heb liggen.
als die wel werkt, kan je de ouder weggooien

P.S. kan de bios hem wel vinden?

ik zou toch ff kijken of je alles wel goed hebt aangesloten
heb je trouwens een 2de dvd speler er in zitten?
zoniet dan kijken of de dvdspeler op MASTER staat op de achterkant
masterslave.jpg

hoi, ik heb er maar 1 in mn pc zitten , ik ga nu slapen dus kijk morgen verder maar wat betekent et als er master op staat?

als er master staat dan betekent het dat het de enige of eerste dvdspeler is die je wil gebruiken

eerst kijken voor drivers (denk niet het probleem)
kijken of je alles goed hebt aangesloten
uit een andere pc een DVD speler halen en proberen of als je nog eentje heb liggen.
als die wel werkt, kan je de ouder weggooien

P.S. kan de bios hem wel vinden?

Drivers, voor een dvd speler (?) terwijl Windows nog niet eens geinstalleerd is?

ik zou toch ff kijken of je alles wel goed hebt aangesloten
heb je trouwens een 2de dvd speler er in zitten?
zoniet dan kijken of de dvdspeler op MASTER staat op de achterkant
masterslave.jpg

S-ata is al enkele jaren de standaard nu, en heeft geen Master/Slave.

kom anders even in de chat dan kan ik via teamvieuwer kijken wat het probleem is ;)

Net zoals de 1e quote: zonder windows?

Hallo mensen ik heb nogal een probleem Ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet waarin alles nieuw is op de harddisk en cd rom drive na. Nu staat er op mijn harddisk al windows vista wat ik niet wil hebben want ik heb windows 7 gekocht. Nu heb ik de boot order veranderd en nu zou hij eerst via mijn windows cd moeten booten maar mijn cd-dvd rom drive leest de cd niet. Als ik via windows vista in mijn systeem ga en een cd probeer te draaien herkent hij ook geen cd's. Iemand een oplossing?

Ik ga het knap vinden als jij met de oude hardeschijf (waar dus Vista op staat) in de nieuwe computer, Vista opgestart hebt, maar goed.

Druk op F12, tijdens het laden van het BIOS (dus nadat je de aan-knop van je computer indrukt even op F12 trommelen). Na een paar seconden, krijg je een menu met diverse opstart-media. Kies hier voor CD/DVD.

Laatst bewerkt:
Weet het niet zeker hoor, dus neem me niet kwalijk als ik het mis heb.
Maar zit je DVD speler op dezelfdekabel als de harddisk?
Dat kan (volgens mij) ook conflicten opleveren.
Wat ik bedoel dat je harddsik niet in combinatie moet staan met je DVD speler - aparte kabels.

Hoop dat ik het goed heb, correct me if I'm wrong.
Wel eerst de actie van Probleempjes uitvoeren.

Weet het niet zeker hoor, dus neem me niet kwalijk als ik het mis heb.
Maar zit je DVD speler op dezelfdekabel als de harddisk?
Dat kan (volgens mij) ook conflicten opleveren.

Dan word de CD/DVD speler helemaal niet herkent.

OK, was maar een ID, neem mij vooral niet kwalijk.
Maar ik zou het toch maar eens proberen.

dvd's en hdd's worden nietmeer op 1 IDE kabel aangesloten
SATA is nu de standaard en die heeft maar 1 apparaat per kabel/aansluiting

verder denk ik persoonlijk dat de DVD disk niet goed is
is de windows 7 dvd legaal?

ja maar als ik in windows vista ga met mn nieuwe pc(wat nog op mn hdd staat) leest hij bv ook geen cd van mn videokaartdriver:( en de hdd en cd rom drive zijn niet met elkaar verbonden dus dat is het ook niet maar bedankt in ieder geval ;)

Drivers, voor een dvd speler (?) terwijl Windows nog niet eens geinstalleerd is?

S-ata is al enkele jaren de standaard nu, en heeft geen Master/Slave.

Net zoals de 1e quote: zonder windows?

Ik ga het knap vinden als jij met de oude hardeschijf (waar dus Vista op staat) in de nieuwe computer, Vista opgestart hebt, maar goed.

Druk op F12, tijdens het laden van het BIOS (dus nadat je de aan-knop van je computer indrukt even op F12 trommelen). Na een paar seconden, krijg je een menu met diverse opstart-media. Kies hier voor CD/DVD.

Ik vind het zelf ook raar maar hij start automatisch windows vista op en herkent mn windows 7 cd niet :(

is je Windows 7 DVD legaal of niet?
kan je moeilijk helpen als je geen antwoord geeft...
en kan je drive eigenlijk wel DVD 's lezen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kook (ik ook).
Het begin... de TS heb ik het over.
Jeetje, wat voor datum voeren jullie daar?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan