raar security probleem D schijf 2003 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnjs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Berichten
1
Hi,

Ik heb een MS windows 2003 server, SE, SP2 met een raar probleem.

Op de D schijf van de server hier ik een paar groepen met rechten op de gehele d-schijf. Echter, na verloop van tijd lijkt het wel of de rechten 'vergeten' worden. Dit gebeurt niet specifiek na een reboot, maar lijkt redelijk willekeurig.

Wat is dan het geval. RDP gebruikers hebben bepaalde rechten op de D schijf. Dit werkt, maar als ze de volgende dag inloggen en een applicatie opstarten, dan hebben ze ineens geen rechten op de d-schijf. Wordt er vervolgens een willekeurig wijziging in de rechten aangebracht (bijvoorbeeld de Everyone groep, waar ik dan een wijziging in aanbrengen, bijvoorbeeld geen Full Control meer) en deze toepas, dan werkt het weer.

De volgende ochtend hetzelfde verhaal. Zet ik dan Full Control weer aan, dan werkt het weer. (even geen discussie over de implicaties van Full Control voor Everyone aub, deze begrijp ik, tis als voorbeeld)

Het maakt niet uit welke wijziging ik maak in de rechten voor de schijf, elke wijziging zorgt er vervolgens voor dat het weer werkt.

Lijkt me een bug, maar iemand een idee?

Alvast bedankt
 
Hallo,

Het lijkt meer op een kwaadaardige code. Heb je het systeem al op Anti malware proberen te scannen? Indien dit niks oplevert zou ik alle Windows updates eens uitvoeren. Als dat ook niet helpt misschien het systeem even opnieuw installeren nadat je een back-up hebt gemaakt?


Met vriendelijke groet,

grid

:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan