Raar USB probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrgnex

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Vandaag wilde ik mijn USB stick gebruiken. Nu heeft deze altijd gewerkt maar sinds vandaag plots niet meer (aansluitingen voor, op de kast en achter, direct op het moederbord). Ik kan de USB stick zien in apparaatbeheer maar daar heeft de stick het gele uitroepteken. Uiteraard zijn er nergens drivers te vinden want USB sticks zijn plug and play.. Het vreemde is dat het ledje op de stick ook niet brandt. Het wordt nog vreemder: alle andere apparaten werken wel. Ik heb mijn telefoon, muis, controller ontvanger en tablet allemaal zonder problemen aangesloten dus het is geen probleem met de voeding. Een andere USB stick werkt ook niet. De stick kan wel worden gebruikt op een andere computer. De stick word niet getoond in schijfbeheer. Ik heb al de hele dag rondgezworven op het internet om een oplossing te vinden maar tevergeefs. Ik hoop hier meer geluk te hebben :thumb:

Een logische vraag is dan: wat zie je in apparaatbeheer bij de usb controllers?

Ik had ongeveer hetzelfde met mijn DVD/CD lezer.

Open Apparaten en Printers > Klik rechts op jou computer > Problemen oplossen > Details weergeven > Stuurprogramma > Verwijderen of bijwerken( eerst bijwerken proberen) > Pc opnieuw opstarten

Maarten

Probeer eens de instructie uit dit topic dat geldt voor Windows Vista.
Tip: verwijder niet het bestand, maar kopieer het naar de backup partitie.

Het infcache.1 bestand bevindt zich overigens in Windows 7 hier:
C:\Windows\System32\DriverStore\INFCACHE.1

Een logische vraag is dan: wat zie je in apparaatbeheer bij de usb controllers?

Altublieft: Apparaatbeheer.jpg

Ik had ongeveer hetzelfde met mijn DVD/CD lezer.

Open Apparaten en Printers > Klik rechts op jou computer > Problemen oplossen > Details weergeven > Stuurprogramma > Verwijderen of bijwerken( eerst bijwerken proberen) > Pc opnieuw opstarten

Maarten

Bedankt! Dat heb ik een paar keer geprobeerd zonder resultaat helaas..

Probeer eens de instructie uit dit topic dat geldt voor Windows Vista.
Tip: verwijder niet het bestand, maar kopieer het naar de backup partitie.

Het infcache.1 bestand bevindt zich overigens in Windows 7 hier:
C:\Windows\System32\DriverStore\INFCACHE.1

Ik heb jammer genoeg windows 8.1 en daarin blijkt dat bestand niet meer aanwezig te zijn..

Laatst bewerkt:
mrgnex : je hebt het processortabje, maar niet het onderwerp USB geopend in je srceendump (een na onderste -> Universal Serial Bus-Controllers)

Laatst bewerkt:
mrgnex : je hebt het processortabje, maar niet het onderwerp USB geopend in je srceendump (een na onderste -> Universal Serial Bus-Controllers)

Bovenin onder andere apparaten wordt de USB weergegeven.
Hierbij ook nog een screenshot van USB apparaten.
Apparaatbeheer1.jpg

Als je 'm eruit trekt (die usb stick) dan verdwijnt bovenin apparaatbeheer ook de melding mag ik hopen?

Formatteer de stick op een andere pc eens naar een formaat, anders dan waarop deze nu geformatteerd is.

Formatteer de stick op een andere pc eens naar een formaat, anders dan waarop deze nu geformatteerd is.

Bedankt voor de snelle reacties!
Helaas werkte dit ook niet. Het vreemde is dat het op de pc van mijn broertje wel werkt. Die draait ook op windows 8.1.

Dan kan, zeker naar je starbericht kijkend, er maar 1 conclusie zijn : het kan niet.................

Dan kan, zeker naar je starbericht kijkend, er maar 1 conclusie zijn : het kan niet.................

Hmm vreemd. De USB wordt trouwens ook niet weergegeven in de bios (uefi in dit geval). Dus is dan toch mijn USB poort naar de maan? Al werkt de telefoon nog wel..

Daarom schreef ik dat het niet kan : andere USB devices werken wel op die poort(en) en de usb stick zelf werkt ook op een andere machine. Dat is dus eigenlijk onmogelijk.

Daarom schreef ik dat het niet kan : andere USB devices werken wel op die poort(en) en de usb stick zelf werkt ook op een andere machine. Dat is dus eigenlijk onmogelijk.

Domme ik, ik had een niet bootable usb erin gedaan. Hij word wel in de bios (uefi) en in ubuntu 12.04 herkend.. Het ligt dus aan mijn besturingssysteem..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan