Rabo bankieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pegasus

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Sinds ik XP heb werkt mijn Rabopakket niet meer. Ik heb software van de rabobank, ik maak hier mijn overschrijvingen mee oid en daarna log ik in bij de website van de rabo via mijn ISP. Ik heb dus wel degelijk software geinstalleerd en ga niet direct het web op. Nu gebeurd het volgende (wat bij W98 niet het geval is)

Als ik de software geinstalleerd heb tik ik mijn gebruikerscode in. Daarna vraagt de software of ik nog wel exporteren en connect dan naar de rabobank. Echter deze pagina kan hij niet opvragen, een simpel sheetje van MS verschijnt over netwerkinstellingen ed. Als ik vooraf het internet op ga gebeurd hetzelfde.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, settings veranderd binnen IE, mijn firewall uitgezet, poorten open. Kortom ik weet het niet meer. Wie kan mij hiermee helpen ?

RABObank werkt met pop up techniek(zo heet dat geloof ik), maar het betekent dat je cookies en pop up schermen dus moet accepteren anders werkt het niet.
Dus probeer eens de instellingen voor cookies te verlagen.
En misschien heb je nog een extra programma geinstalleerd om pop up schermen tegen te gaan, deze moet je ook uit zetten.

Controleer alle instellingen die voor het rabbobank pakket nodig zijn eens.

Anders zou je eens op de site van rabobank kijken of daar een oplossing staat. Als je dan nog niets kunt vinden zou je misschien eens moeten bellen met de helpdesk.

De groeten,
Mark

@sigma

De popup verschijnt wel, maar dan komt die tekst erin dat hij geen connectie kan maken (ook als er wel degelijk connectie is. Ik heb geen popup killers oid en cookies komen er gewoon op.

alvast bedankt.

Heb je de firewal in XP uitgezet en controleer ook eens de instellingen van de cookies. Zet er gewoon neer dat je alles wilt accepteren.

Rabo Telebankieren

Ik weet geen oplossing voor dit probleem.
Wel krijg ik regelmatig een melding dat de site van de Rabo niet te vinden is. Daarnaast komt er een venster van Windows die vraagt of je het probleem wilt analiseren. Ik zeg dan altijd NEE waarna het venster van de Rabo aangeeft dat de gevraagde site niet te vinden is.
Ik scroll dan met de balk helemaal naar beneden en druk op vorige pagina.
Daarna komt de pagina van de betaalopdracht tevoorschijn en kun je gewoon je opdrachten versturen.
Het schijnt zo te zijn dat als je servicepakket 1 van XP,
SP1, installeerd dat het dan over is.
Zeker weten doe ik dat niet.

Succes

Andries Koster

Bedankt.

Omdat het maar niet bleef lukken heb ik de helpdesk gebeld van de Rabo. Zij konden mij vertellen dat XP inderdaad niet goed werkt met het pakket. Control + F5 zorgt voor een refresh en dan werkt het wel na de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan