Rabo Telebankieren Extra

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2002
Berichten
306
Sinds ik heb geprobeerd Rabo Telebankieren Extra 4.0 te instaleren over de vorige versie heen lukt het niet meer verbinding te maken met de Rabocomputer.

Het is dus niet gelukt de 4.0 te installeren omdat de test voor de verbinding niet ging. Hij maakte gewoon continu dat geluid om verbinding te maken en op een gegeven moment stopt ie dan.
Nu ik gewoon de oude versie probeer te gebruiken kan het ook al geen verbinding meer maken om bijvoorbeeld gegevens op te vragen.

De kaart voor de kaartlezer is niet geblokkeerd.
Wie weet wat hier het probleem kan zijn en hoe ik dit oplos?
(Sorry als dit bij het verkeerde 'onderwerp' staat)
 
De apparatuur is incompleet. Er is geen modem en/of paslezer aangetroffen.
Dit kan een aantal oorzaken hebben:
- De apparatuur is niet goed aangesloten.
Controleer de apparatuur en kabels. Voer vervolgens dit programma opnieuw uit.
- Er zijn te weinig of niet bruikbare compoorten.
Rabo Telebankieren Extra vereist 2 bruikbare compoorten. Een compoort die dezelfde IRQ als de muis heeft is onbruikbaar. Voor Rabo Telebankieren Extra is het geen bezwaar indien de compoorten voor het modem en de paslezer hetzelfde IRQ hebben. Zorg dat er 2 bruikbare compoorten beschikbaar zijn. Indien gewenst kan hierbij ondersteuning worden gevraagd.


dit krijg ik als ik de oude versie installeer
 
Mijn moeder heeft naar een of ander helpdesk gebeld en te aanrade gekregen om de modme opnieuw te installeren adhv de nieuwste driver ofzoiets.
Nu moet ik dat doen omdat ik de zogenaamde computerknower in huis ben maarheb niet eens kennis over drivers.
Hoe moet ik dit aanpakken, want ik zou het van internet moeten downloaden?
 
Als je met de rechter muisknop op Deze Computer klikt en eigenschappen kiest kom je in eigenschappen van Systeem. Daar vind je dan een tabblad Apparaatbeheer of een tabblad Hardware met een knop Apparaatbeheer.

Als het goed is staat er in het Configuratiescherm ook iets met Modems waar je de modem waarschijnlijk ook kan verwijderen.

Het kan zijn dat je drivers van internet moet downloaden, die vind je dan op de site van de fabrikant van het (of is het nou toch de:)) modem. Windows heeft ook al een heel stel drivers aan boord dus als je geluk hebt zit ie er al gewoon bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan