Racedriver Grid loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormbreaker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
1.481
Beste mensen,

Mijn spel Racedriver Grid loopt steeds vast wanneer ik hem opstart.
Aan de pc kan het niet liggen, en hij heeft het altijd goed gedaan:
Intel Pentium Dual Core E2160, 1.8 Ghz
2048 DDR2 geheugen
Ati Radeon HD4670 videokaart, 1024 DDR3 geheugen
Realtek interne geluidskaart (een moderne die op ieder spel/programma wel werkt)
OCZ 500 watt voeding

Soms had ik in het verleden wel eens een vastlopen maar sinds kort is dit steeds meer.
En het spel is nu niet meer speelbaar.
De videokaart stopt ermee en de VPU recover gaat aan of de pc moet helemaal opnieuw opgestart worden.
Alle andere spellen werken wel, ook spellen die vergelijkbare prestaties vereisen.

Hoe kan dit?
Stormbreaker
 
Installeer voor de zekerheid je videokaart driver nog eens en eventueel DirectX vanaf de Grid installatie cd/dvd.
 
Vandaag is mijn verjaardag, videokaartdriver zal ik op een rustiger moment wel even opnieuw installeren.
Grid heb ik al enkele keren opnieuw geïnstalleerd alsmede DirektX vanaf de Grid cd.
 
Dankjewel. Ik heb als driver eigenlijk alleen Catalyst Control Center geïnstalleerd en die pikte de videokaart gelijk op.
Volgens heeft weer opnieuw installeren weinig zin?
Ik heb gisteren trouwens een systeemherstel uitgevoerd maar toen startte het spel helemaal niet meer op.
Ik heb dat herstel dus weer teruggedraaid.
 
Dankjewel. Ik heb als driver eigenlijk alleen Catalyst Control Center geïnstalleerd en die pikte de videokaart gelijk op.
Volgens heeft weer opnieuw installeren weinig zin?
Ik heb gisteren trouwens een systeemherstel uitgevoerd maar toen startte het spel helemaal niet meer op.
Ik heb dat herstel dus weer teruggedraaid.

Probeer het eens bij een ander, werkt het dan wel?
 
Ik heb vandaag een twee andere spellen gestart.
Die werken wel naar behoren.

Ik heb het herstelpunt dan wel teruggedraaid.
Moet ik Grid nog een keer proberen of moet ik voorkomen dat de GPU vastloopt?
 
Ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd omdat het helemaal niet meer opstartte.
Ik heb wel het idee dat een aantal vastlopers aan mijn stuurtje liggen: door het stof in het stopcontact en de lijningang van het stuur viel deze af en toe uit.
Op dat moment liep het spel ook vast.

Na alles correct in elkaar te hebben gezet was er helaas nog wel een mysterieuze uitval.
Het spel werkt, maar nog niet correct.
 
Spel lijkt inmiddels weer naar behoren te werken.
Toch vreemd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan