• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Radargrafiek met verwijzingen naar formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanComper

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2014
Beste allen,

Ik probeer een radargrafiek met markeringen te maken in Excel. Ik verwijs binnen reeks 1 naar 8 cellen die elk een formule bevatten. Resultaat is dat ik op mijn chart enkel markeringen te zien krijg maar dat deze niet verbonden worden..

Het probleem ligt hem er wellicht in dat niet alle cellen ingevuld zijn. Is er een mogelijkheid dat er toch verbindingen gemaakt worden ondanks dat er enkele gegevens ontbreken?

Ziehier een voorbeeld: Bekijk bijlage VB.xlsx

Thx,

Jan

Laatst bewerkt:
Jan,

Een radargrafiek verwacht een aangesloten reeks met getallen om een chart te kunnen tonen waarbij de lijnen worden verbonden.
Lees alles over radargrafieken op http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/uw-gegevens-presenteren-in-een-radardiagram-HA010218672.aspx
Wat je zou kunnen doen is je tabel aanpassen aan de grafiek die je wil presenteren, geen grafiek zo misbruiken dat hij aan je tabel
voldoet, vraag je af wat wil je tenslotte presenteren? de grafiek of de tabel?
Eventueel kan je twee tabellen maken, een voor de presentatie van de tabel en een voor de grafiek maar zorg er
dan wel voor dat de gegevens overeenkomen.

Veel Succes.

Bedankt voor de tip.

Ik kan er me volledig in vinden en zal je laatste voorstel dan ook toepassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan