Radeloos met mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

the squaler

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
251
Hallo,

Na vele topics te hebben gehad en gedacht te hebben dat het de voeding was ben ik nu helemaal radeloos geworden.

Het probleem:

Zodra ik een game opstart en ik zit eindelijk 15 minuten te gamen valt de pc uit.
De temps zijn vrijwel normaal. Cpu 45 Hardeschijf 35 Videokaart 48 en moederbord 41.

Nadat mijn systeem is uitgevallen drukte ik voorheen op de uit toest en wachtte 10 seconden en kon weer verder. Ik moest de uit knop wel gebruiken anders had ik geen beeld.

Maar tot vandaag drukte ik de reset knop in stom want dan krijg ik geen beeld maar ik heb ondekt dat als ik dat even laat gaan dat het moederbord gaat piepen ik weet niet hoeveel keer.

Wat zou de oorzaak nu kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp :rolleyes:
 
1) Hoeveel piepjes geeft het moederbord en hoe lang zijn de piepjes?

2) Welk moederbord heb je?

3) Wat voor BIOS heb je ( bijv. AMI bios )?

Uit deze piepjes kan je namelijk afleiden, aan welk stukje hardware het ligt.
 
1) Hoeveel piepjes geeft het moederbord en hoe lang zijn de piepjes?

2) Welk moederbord heb je?

3) Wat voor BIOS heb je ( bijv. AMI bios )?

Uit deze piepjes kan je namelijk afleiden, aan welk stukje hardware het ligt.

1 Ik had nu ff niet reset knop ingedrukt en dan krijg ik 4 korte piepjes.
2 Ik heb een ASUS P5B
3 Een AMI BIOS
 
Goed, dit is hem:

-4 short
-System timer failure
-The system clock/timer IC has failed or there is a memory error in the first bank of memory

Het ligt dus aan je intern geheugen dat je nu die piepjes krijgt.
 
Ja klop hij zit in de eerst geheugenbank.
En wat kan ik hier aan doen ?
 
Geheugen eruit halen, slot schoonmaken, zorvuldig terug plaatsen en nogmaals proberen.
Of van slot wisselen.

Geheugen kan natuurlijk ook gewoon kaduk zijn. :confused:
 
Als dat niet werkt, is het geheugebn inderdaad gewoon Stuk.
Valt dan verder niet veel meer aan te doen behalve nieuwe kopen.
 
Geheugen eruit halen, slot schoonmaken, zorvuldig terug plaatsen en nogmaals proberen.
Of van slot wisselen.

Geheugen kan natuurlijk ook gewoon kaduk zijn. :confused:

dit alles heb ik gedaan en het piepen na het uitvallen is opgehouden maar hij blijft nog steeds uitvallen en ik word er helemaal gek van. :mad:
 
Klik rechte op deze computer > instellingen > geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > instellingen > haal vinkje weg bij: de computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu sluit de pc als het goed is niet af maar krijg je een blauw scherm met foutmelding.
 
het probleem is dat ik memtest niet kan gebruiken wegens windows xp professional x64.
Dus ik moet alles 64 bit hebben en daar had ik gisteren al naar gezocht maar ik kon niks vinden.
 
Je hoeft dan toch geen 64 bitse memtest te hebben?
Deze directe link lijkte mij wel te werken.
 
Yup, gewoon even branden op cd en met die cd opstarten.
Memtest is OS onafhankelijk.
 
Yup, gewoon even branden op cd en met die cd opstarten.
Memtest is OS onafhankelijk.

Oh oke dat wist ik niet dan ga ik dat even doen

Klik rechte op deze computer > instellingen > geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > instellingen > haal vinkje weg bij: de computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu sluit de pc als het goed is niet af maar krijg je een blauw scherm met foutmelding.

Nee ik heb dit gedaan en ben weer gaan spelen en kreeg geen blauw scherm hij sloot weer gewoon af. maar ik merk dat de fan van mij videokaart ook niet harder gaat draaien tijdens het spelen. Het betreft hier een sapphire x1950 pro
 
Tja, dan toch weer naar de temperaturen kijken.
En kan de voeding nog een rolletje spelen hierin? Of ben je zeker ervan dat dat het niet is?
 
Tja, dan toch weer naar de temperaturen kijken.
En kan de voeding nog een rolletje spelen hierin? Of ben je zeker ervan dat dat het niet is?

Nee ik heb de voeding niet uitgesloten hierin maar ik heb ook geen andere om dat te testen en even zomaar een kopen om te testen rijkt mijn budget niet.
Overigens ik heb al iets gevonden om de fan van de videokaart harder te laten draaider door middel van ATItool ik ga kijken of het wil helpen als ik hem harder zet nader verslag hier van volgt
 
Hallo,

Ik heb ondervonden dat het de videokaart is en de rest gewoon voldoet.
want zodra ik ati tool opstart en show 3d view druk en even later gaat hij ook uit.
Of zou het ook ergens anders aanlegen maar mij lijkt het nu de videokaart. :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan