Radeloos, Windows XP blijft in een loop rebooten....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadre

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
10
Dag allemaal.
Mijn pc heeft na een virusaanval de vervelende dwang om te herstarten. Ik krijg hem nog wel in de veilige modus opgestart maar zonder netwerkmogelijkheden. Het virus is er volgens mij af maar de schade lijkt al gedaan te zijn. Een systeemherstel is niet meer mogelijk (ik krijg een foutmelding).
Iemand die mij kan helpen. Ik wil namelijk hééééél graag mijn C schijf behouden en dus niet opnieuw hoeven installeren.

Bij voorbaat dank!!!
 
Ik raad je aan het volgende te doen. Pak je windows cdrom bij de hand, en start je computer op, stop nu je windows cdrom in je cdromdrive, en herstart je computer. Als het goed is zal je computer nu vanaf de cdrom gaan booten (of je moet even op een toets drukken zodat hij "vanaf de cdrom kan starten" ; je krijgt een blauw scherm met dat hij van alles aan het laden is en ga zo maar door. Dan druk je - wanneer hij klaar is met laden en ratelen - op R (van Repair). Je zult nu in een DOS achtige omgeving komen, correct?

Hier aangekomen tik je het volgende in,CHKDSK /r gevolgd door een ENTER:

Je computer zal nu je harde schijf gaan nalopen op fouten, en zal deze fouten gaan repareren wanneer hij dat kan.
Als hij hiermee klaar is, tik je het volgende in,fixboot wederom gevolgd door een ENTER:

Hij zal nu je bootsector (het proces dat windows doorloopt tijdens het opstarten) volledig overschrijven met een correcte bootsector, en zal hierdoor dus waarschijnlijk weer goed opstarten.

Laat even weten hoe dat gegaan is
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat een vervelend probleem.
Als je hem in veilige modus opstart kan je dan wel bij je backup komen ?
Dus niet systeem herstel.

Mischien is dat nog het proberen waard. en anders even kijken op internet met een andere pc of je nog een sys cleaner/repair of iets kan vinden deze op usb zetten en dan op de andere pc draaien.

Succes hoop dat je er uit gaat komen :thumb:
 
Wat je even na kan kijken is het volgende : in veilige modus.
Standaard staat XP ingesteld om opnieuw op te starten bij systeemfouten. Dat kan je uitzetten zonder gevolgen.

Dat "automatisch booten bij een systeemfout" zet je zo uit :
- Klik op start
- Klik op instellingen en dan configuratiescherm
- Dubbelklik op icoontje "systeem"
- Klik op tabblad "geavanceerd'
- Klik onderin op de knop "instellingen" in het vak "Opstart + herstelinstellingen"
- Haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op OK
automatisch-booten-XP.gif



Iets wat geinstalleerd is geeft die ernstige fout waardoor ie steeds reboot. Na het installeren van welk programma of drivers begonnen de problemen met herstarten?

Als dit werkt kunnen we weer verder gaan kijken naar de logboeken bij systeemfouten!!!

Zonder verdere uitgebreide info kunnen we hier weinig mee.
 
@Kuilman:
Ja, erg vervelen.... Ik heb geen image van mijn C schijf gemaakt, als je dat bedoelt. Wel iets om aan te denken straks.
Met de Windows CD heb ik via de herstelconsole wat geprobeerd maar zonder resultaat.

@jverkerk:
Het vinkje heb ik uitgezet en opnieuw opgestart en zoals gewenst reboot hij niet. Ik krijg er wel een fraai blauw scherm voor terug met het advies om ani-virus prog, disk defrag en backup apps uit te zetten of te deinstalleren.. En een technische info code:
*** STOP: 0x00000024 (0x001902FE,0xF7BAE380,0xF7BAE07C,0x87296805)

Geen idee of je hier iets aan hebt. Maar ik denk dat de Trojans die ik had nog ergens in genesteld zijn. De poblemen begonnen gelijk toen ik een mail ontving en mijn AVG Firewall en scanner op hol sloegen met Trojan alerts. Vreemd is als ik Malwarebytes draai, Dat hij schoon uit de bus komt...?

Ik heb gkeken in het logboek en ik krijg bij elk onderdeel een foutmelding:
Unable to complete the operation on "...". The interface is unknown.

Graag andere ideeën.
 
het andere idee is om de harde schijf er uit te halen in een externe behuizing te doen en aankoppelen op een andere p.c met een goed antivirus programma.
kijk of je de belangerijkste gegevens kan omzetten verwijder de partitie maak een nieuwe aan instaleer windows opnieuw en set de bestanden terug.

Groeten en veel sterkte :thumb:
 
@jverkerk:
Het vinkje heb ik uitgezet en opnieuw opgestart en zoals gewenst reboot hij niet. Ik krijg er wel een fraai blauw scherm voor terug met het advies om ani-virus prog, disk defrag en backup apps uit te zetten of te deinstalleren.. En een technische info code:
*** STOP: 0x00000024 (0x001902FE,0xF7BAE380,0xF7BAE07C,0x87296805)

.

Voor die fout melding is er een topic mishien krijg je het zo wel voor elkaar. kijk hier eens http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=477905
 
Helaas, daar wordt geen oplossing of volgende mogelijke stap gegeven. Ik ga het op een ander forum verder proberen. Als dat niet lukt gaat de grote bezem erdoor :(

Mocht ik er uit komen laat ik het weten. Tot zover in ieder geval bedankt allebei

;)
 
Je zou dit nog kunnen proberen in.
Herstel openen met een opdrachtprompt:

Gebruik de volgende stappen om XP op te starten met een opdrachtprompt:
Zet de computer aan.
Druk in het eerste scherm herhaaldelijk op F8 (bij sommige computers kan dit F6 of F5 zijn) om de halve seconde, totdat het Windows-menu Geavanceerde opties verschijnt.

Druk op de PIJLTOETS OMLAAG totdat Alleen MS-DOS-prompt in veilige modus is gemarkeerd.
Druk op Enter en ga verder met eventuele informatieschermen die worden weergegeven.
Als het opdrachtpromptvenster wordt geopend, typt u: c: .
Typ het volgende:

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Druk op Enter. Gebruik Systeemherstel zoals gewoonlijk om het systeem te herstellen naar een eerder herstelpunt.
Als systeemherstel niet start, ga dan verder met de volgende stap: "gebruik de laatst bekende juiste configuratie".

De laatst bekende juiste configuratie gebruiken
Gebruik de volgende stappen als u de opdrachtprompt niet kunt starten of wilt terugkeren naar het laatst voorafgaande herstelpunt:
Zet de computer aan en druk herhaaldelijk op F8 wanneer het eerste blauwe scherm verschijnt. Het Windows-menu Geavanceerde opties wordt weergegeven.
Gebruik de PIJLtoetsen om Laatst bekende juiste configuratie te selecteren en druk vervolgens op Enter .
Gebruik de PIJLtoetsen om Microsoft Windows XP (of Whistler Personal) te selecteren en druk vervolgens op Enter .
De computer wordt vervolgens opgestart met behulp van de laatst bekende juiste configuratie die is opgeslagen.
 
Bedankt voor het meedenken.
Ik krijg helaas een foutmelding:
System Restore is not able to protect your computer. Please restart your computer, and then run System Restore again.

Ik denk dat door de het het verwijderen van het virus/ trojan door Malware bytes het Systeemherstel het niet meer doet....

Alle suggesties blijven welkom! :)
 
Bedankt voor het meedenken.
Ik krijg helaas een foutmelding:
System Restore is not able to protect your computer. Please restart your computer, and then run System Restore again.

Ik denk dat door de het het verwijderen van het virus/ trojan door Malware bytes het Systeemherstel het niet meer doet....

Alle suggesties blijven welkom! :)

Ik vermoed dat je (of een andere (nieuwe) harde schijf moet plaatsen (nieuwe OS XP installleren) en deze schijf slave maken,of je harde schijf toch aan een andere computer moet hangen, gegevens veilig stellen, hardeschijf terug zetten CD erin en veeg schoon die handel. Je kan nog proberen met een live CD je gegevens op een usb stick te krijgen. Ik weet niet of je partities ntfs(geen ubuntu, alleen Barts pe live cd) zijn of fat32 Wel met ubuntu te benaderen maar je moet wel veel geduld hebben.
 
Bedoel je dat ik mijn C schijf moet formatteren via een 2e XP OS en vervolgens XP weer op die C schijf installeren?

Blijven de andere partities/ schijven dan in tact of worden die ook geformatteerd?
 
Bedoel je dat ik mijn C schijf moet formatteren via een 2e XP OS en vervolgens XP weer op die C schijf installeren?

Blijven de andere partities/ schijven dan in tact of worden die ook geformatteerd?

Ik weet niet hoeveel partities je hebt, maar wat ik zeg, ik zou de c:schijf formateren en xp er opnieuw op zetten. Als je ook nog een d:schijf hebt, die intact blijft als je de partities het zelfde laat, kun je daar je data neer zetten die je bewaren wil, zoniet zie vorige topic. Een dualboot ben ik niet zo'n fan van.
 
Laatst bewerkt:
Nee hij bedoeld:
Je harde schijf van de computer waar je problemen mee hebt--> In een andere computer stoppen--> op deze computer eerst je gegevens door een virusscanner te laten controleren--> dan je gegevens van je 'kapotte' schijf kopiëren naar een andere schijf--> dan de schijf terug hangen in de oorspronkelijke computer--> dan hem formateren en er een schone windows op zetten--> dan de bestanden weer terug kopiëren naar de jouw harde schijf.

oja je was me net voor dat ken ook nog :p
 
Nee hij bedoeld:
Je harde schijf van de computer waar je problemen mee hebt--> In een andere computer stoppen--> op deze computer eerst je gegevens door een virusscanner te laten controleren--> dan je gegevens van je 'kapotte' schijf kopiëren naar een andere schijf--> dan de schijf terug hangen in de oorspronkelijke computer--> dan hem formateren en er een schone windows op zetten--> dan de bestanden weer terug kopiëren naar de jouw harde schijf.

oja je was me net voor dat ken ook nog :p

Kort maar krachtig!!! Als je hem in een andere computer stopt moet je hem wel tijdelijk op slave zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ok...dan wordt het denk ik toch een dualboot want ik heb hier niet 2 pc's liggen. Wel een laptop waar ik nu nog mee kan werken, maar dat is het.
Ik wil het volgende doen:

Op een andere partitie dan mijn C schijf toch een nieuwe XP OS installeren. Met dat OS alles laten scannen, gegevens veilig stellen en vervolgens mijn C schijf formatteren.
Op die C schijf schone XP installeren en de '2e' XP helemaal eraf halen.
Vrees namelijk dat dat het enige nog is wat kan...

Loop ik hier enig risico mee?
 
Ok...dan wordt het denk ik toch een dualboot want ik heb hier niet 2 pc's liggen. Wel een laptop waar ik nu nog mee kan werken, maar dat is het.
Ik wil het volgende doen:

Op een andere partitie dan mijn C schijf toch een nieuwe XP OS installeren. Met dat OS alles laten scannen, gegevens veilig stellen en vervolgens mijn C schijf formatteren.
Op die C schijf schone XP installeren en de '2e' XP helemaal eraf halen.
Vrees namelijk dat dat het enige nog is wat kan...

Loop ik hier enig risico mee?

Hoeveel partities heb je nu dan?
Ik zou wel dit even lezen voordat je begint.
Denk ook aan het idee van een 2é hardeschijf.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc. Op de eerste staan 3 partites waarvan 1 de C schijf is. Ik heb de nodige gegevens geback-upped en ga nu op de C schijf een schone XP zetten. Daarvoor moet ik de partitie eerst verwijderen dus daar heb ik rekening mee gehouden voor wat betreft de backup.
Wat een toestand, maar het zou moeten lukken zo...
 
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc. Op de eerste staan 3 partites waarvan 1 de C schijf is. Ik heb de nodige gegevens geback-upped en ga nu op de C schijf een schone XP zetten. Daarvoor moet ik de partitie eerst verwijderen dus daar heb ik rekening mee gehouden voor wat betreft de backup.
Wat een toestand, maar het zou moeten lukken zo...

Volgens mij moet je hem op dezelfde partitie zetten als de oude XP, ander moet je volgens mij de schijf opnieuw gaan indelen..
Veel plezier vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan