Radeon 7900 pro kapot? hoe temp meten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
helaas kan ik sinds een paar dagen geen games meer spelen, kan verder alles doen op mn pc, zelfs spel starten en in Menu kijken, maar zodra ik een spel start (HL2, DTM3 of welk spel ook) en de eerste beelden verschijnen dan trekt t gehele beeld tesamen in 1 punt in het midden;

vrees dus dat deze 4+ jaar oude Radeon 9700 Pro video kaart van mij naar de knoppen is, mijn broer raadde me aan om te temp van de kaart te meten om te zien of dat t probleem is, en anders een nieuwe te kopen on line (ze zijn goedkoop nu, heeft t oude PGA slot in plaats van de nieuwe PCI (hoop deze namen juist te hebben gespelt). maarja, voordat ik een nieuwe aanschaf wil ik wel weten of t zeker mn kaart is en niet mn processor of zo.

hoe kan ik dus de temp van mn kaart lezen, MBM5 leest alleen moederbord/processor temp, en die komt niet boven 37 C bij gamen.

hoop dat iemand me kan helpen, want ik baal als een stekker!!

leon

Laatst bewerkt:
De temperatuur kun je meten met Everest, voorwaarde is wel dat er een sensor op je kaart moet zitten, dat is niet altijd het geval.
Wil je zeker weten of je kaart stuk is? Plaats deze dan eens in een goed werkend systeem, op die manier kom je er wel achter.

Ps, is de koeling is nog goed van de kaart, de fan draait nog goed, geen stof?

Laatst bewerkt:
De titel van je topic moet natuurlijk zijn 9700Pro (en niet 7900...)

En bedenk eventueel bij het kopen van een nieuwe videokaart, dat het over een AGP-slot op je moederbord gaat (en niet PGA)

Verder komt het mij voor dat je 9700 Pro overleden is. Een occasion 9700 Pro moet lukken voor rond de 50 euro.

(Ik heb zelf overigens ook een 9700 Pro in de PC)

mn video kaart was inderdaad overleden!!
en niet zo weinig ook. heb nu een Geforce 6200 gekocht voor 74, euro bij de kijkshop, afgehaald in rotterdam en nu snort mn pc weer als van ouds en kan ik weer alles doen. bijna 3 weken geen pc, geen internet, geen gamen. man, alsof je in een ander universum leeft. t is goed om af en toe es niet achter je pc te kunnen kruipen, maar langer dan 2 dagen wordt een straf, 3 weken is een doodsvonnis, haha.

dus, ben weer back in bissuniss,

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan