Radeon 9500pro sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jehobo

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Heb zo juist de Hercules Radeon 9500pro gekocht, maar valt mijn vies tegen, misschien dat iemand mijn tips kan geven hoe ik hem sneller krijg, ik gebruik deze kaart puur voor FlightSimulator en had voordien een Geforce4 4200ti daar haalde ik frame rate van 25 mee nu niet meer dan 12, heb de driver geupdate naar de laatste versie en gebruik Direct9.

Leuk en aardig maar hoe werkt dat updaten van de bios ????

Je kunt een 9500pro normaliter niet overclocken. (of kan een Hercules dat wel??) Als je er handig in bent, download dan hier even een nieuwe bios voor je videokaart, flash hem even en voila, je kunt overclocken.

Verder had steve het (dacht ik) laatst over een optie om een 9500pro op te krikken tot een 9700, maar of dat kan hangt af van welk merk kaart je hebt. Ik kan dat overigens nergens vinden, dus misschien hem even vragen.

Verder wat andere vragen:

Welke resolutie en instellingen draai je?
Heb je al andere games geprobeerd? Flight sim wordt niet vaak als benchmarkprog gebruikt, dus je kunt moeilijk vergelijken. Probeer eens 3dmark. Dan kan ik zien of het aan de kaart ligt.

Het heeft er niets mee te maken maar ik vraag het toch even: Als je een ti4200 hebt, waarom koop je dan een 9500pro??

Windoos, het gaat hier wel om een 9500PRO, dus er blijft niet veel over om te tweaken behalve een goei overclock.

Steve zei (niet letterlijk) trouwens in deze thread dat een 9500PRO ook te tweaken is tot een 9700, maar volgens mij is dat onmogelijk.

Jehobo, om te flashen heb je een van deze tools nodig. Veel succes

Geplaatst door meelman
Windoos, het gaat hier wel om een 9500PRO, dus er blijft niet veel over om te tweaken behalve een goei overclock.

Idd, bedankt voor de aanvullende correctie. OC tool rivaturner is hier te downloaden.
E.e.a. werd me heel duidelijk na het lezen van dit bericht.

Geplaatst door windoos

Idd, bedankt voor de aanvullende correctie. OC tool rivaturner is hier te downloaden.
E.e.a. werd me heel duidelijk na het lezen van dit bericht.

Idd, dat bericht maakt alles duidelijk, dus voor iedereen die er nog wat over wil weten: LEZEN!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan