Radeon 9550

Status
Niet open voor verdere reacties.

arwin81

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2005
De spellen die ik tegenwoordig wil spelen, die doen het niet meer. Ik heb niet zoveel verstand van computers. Maar ik heb een ''ATI 3d rage pro'' card er nu in zitten... Nu kan ik dus een ATI radeon 9550 krijgen. Is dit een betere variant dan de 3d rage pro?

Ik heb een pentium 2 met XP. 350 Mhz, systeem geheugen 256 MB (sdram) actuele agp snelheid 2x, agp doorvoergrootte 64 mb.
(XP werkt trouwens hartstikke goed op een pentium 2, en hij is ook lekker snel)
Hebben jullie nog meer gegevens nodig?
Ik wil de videokaart zelf inbouwen! Kan ik iemand van jullie vertellen hoe ik dat moet doen?

Bij voorbaat dank.

Arwin

Je moet er niet veel van verwachten, aangezien die P2 die 9550 toch niet volledig kan benutten vanwege te weinig kracht.

Je zal in iedergeval iets meer performance kunnen verwachten met die 9550, alleen je moet geen hoge verwachtingen hebben.

Dus als ik die 9550 goed wil kunnen benutten, moet ik een ander moederbord hebben? Of kan ik iets anders aanpassen...?
Die spellen die ik eerst niet kon spelen (die spellen raden minimaal een radeon 9200 aan) kan ik die nu wel spelen dan? Alleen wat langzamer?

Hoe bouw ik zo'n videokaart in?

Over welke spellen heb je het dan?

Zelf videokaart inbouwen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152092#insteekkaarten

Het is slechts zaak om de juiste kaart in bijpassende sleuf te stoppen. Hierbij moet de ijzeren zijkant precies aansluiten aan de opening van de kast (hiervoor is uiteraard de bijbehorende kastklep verwijdert). Na enigszins gecontroleerd (misschien enige kracht voor nodig) de kaart te hebben aangeduwd zou het schroefgat van de ijzeren zijkant de bijbehorende schroefgat van de kast moeten raken. In dat geval is de kaart adequate geïnstalleerd. Schroef deze kaart GOED vast aangezien bij het aansluiten van de bekabeling (bv de monitor) de kaart er nog wel s uit het slot kan springen. In dat geval start de PC niet goed op: probeer in GEEN geval de kaart terug te plaatsen als de PC aanstaat.

Dan heb ik het over de volgende spellen.
The sims- deluxe edition
commando's 3- destination berlin
Full spectrum warrior
Rollercoaster tycoon 3
Football manager 2005

RCT3 en Full spectrum warrior betwijfel ik of dat gaat draaien.

Van Full spectrum warrior liggen de minimale systeemeisen ook veel hoger dan wat jij hebt:
Minimum System Requirements:

Windows 98/Me/2000/XP (only)
AMD Athlon XP 1 GHz or Pentium III 1 GHz;
256 MB RAM
DirectX 9.0c-compatible graphics card from NVIDIA or ATI:
GeForce 3 and higher or ATI Radeon 8500 and higher.
DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX 9.0c (included on disc)
24X CD-ROM
1.77 GB Free Hard Drive Space
MS Compatible mouse
Keyboard

Nja, dan heb ik pech.... Wat moet ik anders doen om die spellen wel te laten draaien? De goedkoopst mogelijke manier!

Arwin

Dan zul je toch snellere onderdelen moeten aanschaffen, alleen in jouw geval met zo'n oud systeem, moet je bijna alles gaan vervangen.

dus alleen een ander moederbord zal niet helpen?
In ieder geval bedankt voor de informatie.

Arwin

Nee, je hebt minimaal een snellere/betere....:

- moederbord
- processor
- geheugen
- voeding

....nodig anders zul je et nog niet gaan redden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan