Radeon 9800 pro problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhm..de temparatuur van mn processor is nu 35 graden.
maar kzit nu alleen maar op internet en Msn.

Nee ik heb geen waterkoeling hoor. Ik heb nu de kast open en 2 kamerventilators ernaast om de videokaart te koelen, en daardoor blijft de processor ook heel koel.

Ik zat er al aan te denken om dat te doen..maar kan het niet zo zijn dat de kaart blijvend beschadigd is??
En weet iemand toevallig hoe je dat anders kan testen?

Geplaatst door Ronan
Nee ik heb geen waterkoeling hoor. Ik heb nu de kast open en 2 kamerventilators ernaast om de videokaart te koelen, en daardoor blijft de processor ook heel koel.

Dan is je cpu echt geen 12 tot 17C hoor. Waar meet je dat mee?

Het lijkt mij heel sterk dat als je koelt met lucht van ongeveer 20 graden, je een object (processor) wat warmte produceert, kouder kan krijgen dan het koelmiddel. Als dat echt zo zou zijn moet je er direct patent op aanvragen.

Maak es een screenshot van dan en post die hier.

Je zei ook eerder:

Als ik voel aan de videokaart na het crashen van de computer bij het spelen van een spel voelt het gloeiend heet aan.

Dan zou je videokaart ook minstens zo ''koud'' moeten zijn, aangezien de lucht beter bij de geheugen-chips van de videokaart kan komen dan de cpu waar een groot koelblok met een fan opzit.

Controleer eens of er iets sluiting maakt in je kast...het is bij een kennis van mij zo geweest en die had geluk dat de boel niet helemaal doorgebrand was.

Aan de onderkant bleek de kaart een andere kaart te raken.Was bijna niet te zien.

Hmm bij mij is dat niet het geval want er zit geen andere kaart direcht onder de radeon en 1 andere pc kaart zit in het onderste PCI slot.
Ik heb nu mn oude Geforce er in gedaan en nu geen problemen meer maar ik ga morgen een koeler halen voor de radeon :)

Mijn CPU is ongeveer 20-30 graden als ik de ventilators niet heb aan staan. Als ik het wel heb aanstaan is het echt tussen 12 en 17 graden. Dat zie ik dan gewoon in de bios. Dus het is wel heel waarschijnlijk doordat er koude lucht op komt.

Als ik de ventilators niet aan heb staan, raakt de videokaart in ongveer 5 minuten oververhit. Dat voel je ook. Maar als ik de ventilators aan heb staan is dat meestal in 1-2 uur.

Ik heb nu ook de kast van de dcomputer af en als ik die erop heb raakt de videokaart binnen 10 seconden oververhit en is de CPU soms 40 graden.

Maar mijn videokaart of een ander iets in mijn computer maakt geen kortsluiting, overal zit genoeg ruimte tussen, het is zowat een lege kast (nou ja, goed opgeruimd dan)

Maar nu iets heel raars: Als ik een andere videokaart er in doe, gebeurt hetzelfde. Dat vond ik net uit. Ik snap er nu echt niks meer van. Ligt het misschien aan mijn moederbord of aan mijn voeding dan ( ik heb 350 watt)?

Ohw je hebt dus ook problemen met een andere videokaart.
Hmmz dan is er denk ik ook iets anders aan de hand want ik heb nu een ouwe geforce erin gedaan en ik heb geen problemen meer.:confused:

Geplaatst door maestro12
Uhmm, Heb je soms de nieuwe Catalyst drivers gebruikt en geen Micorsoft .NET Version 1.1 Framework geïnstalleerd? Dat moet namelijk wel voor de nieuwe Catalyst.

Ik heb de nieuwste catalyst drivers gedownload en geinstalleerd zonder eerst dat framenetwork prg hierboven te installeren , ik heb nu dat prg er wel op staan. moet ik nu weer de drivers downloaden en opnieuw installeren of maakt het niet uit in welke volgorde ik dat doe?

mvg Mark;)

Geen idee of het uitmaakt, als je de 'note' leest bij de driverdownload staat daar:Note you must have Microsoft’s .NET Version 1.1 Framework installed., als je dat vertaald staat er; U moet microsoft's .NET Version 1.1 Framework hebben geïnstalleerd, wat impliceerd dat het er al op moet staan voordat de drivers er op komen.

Geplaatst door maestro12
Geen idee of het uitmaakt, als je de 'note' leest bij de driverdownload staat daar:Note you must have Microsoft’s .NET Version 1.1 Framework installed., als je dat vertaald staat er; U moet microsoft's .NET Version 1.1 Framework hebben geïnstalleerd, wat impliceerd dat het er al op moet staan voordat de drivers er op komen.

oh...

RE

Je moet eens kijken of er voldoende plaats is naast je Agp kaart. Als je naast de kaart in een pci sleuf nog een kaatje heb zitten, probeer deze dan één slot te verplaatsen zodat je een betere koeling krijgt op je Agp kaart.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan