Radeon 9800XT Kaduk ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackDragon

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Ik speelde laatst Soldier Of Fortune 2 [ja, ik weet het oude ****], in de hoogste resolutie. Toen ik terug ging naar windows werd het beeld plotseling zwart/met witte streepjes erover.

Ik liet hem afkoelen [het had de hele dag aangestaan] maar na het eten het zelfde. Ik heb toen de aansluitingen gecheked maar niets hielp. Nu zit ik op dat ouwe kreng op zolder dit te posten.

kan iem. mij helpen?

MVG, Bart

Specs.

Msi md-8088
Intel p4 3,0ghz HT
Samsung 2x 256mb ram Dual cHannel@400mhz
200gb Seagate hdd
Radeon 9800XT
WinXp Home ed. Sp1&2
17'plug and play monitor [TFT]

Probeer eens een andere videokaart en kijk wat die dan doet, af haal hem er eens uit en plaats hem opnieuw misschien slecht kontact.

Ook goed schoonmaken van je fan op de kaart wil wel eens helpen.

Vers koelpasta er tussen en goed ontstoffen. Meestal gaan vidoekaarten niet zo snel stuk hoor. Die kunnen wel tegen een stootje.

ik heb geen andere krt thuis, die in de pc op zolder zit is on-board. Ik heb um eruit gehaald, wat stof weggeblazen en weer terug gedaan en het probleem is nog steeds niet opgelost.

MVG, BART

Is je kaart overgeklokt?

Kijk es in de Veilige Modus of je nog last van strepen hebt. Als ook maar 1 van geheugenchips brak is (geworden), ben je al de haas. :confused:

dit lijkt me nu echt een kwestie van een kapotte videokaart. Ik denk dat je er nog wel garantie op hebt (zo lang zijn 9800xt's ook weer niet op de markt)

Maar goed, om alles uit te sluiten: Probeer de nieuwste drivers eens. (maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat het is)

Hij geeft nog steeds geen beeld, en in veilige modus kijken helpt ook nie want ik heb toch geen beeld en de kaart is niet overgeklokt. Mijn pa komt vanavond langs, die werkt in een pc-zaak. Hopelijk weet hij het.

MVG. Bart

Je hebt geen beeld zeg je? Als je strepen ziet, heb je nog wel beeld.

Dus als de pc aan het opstarten is, zie je al strepen?

wat is je voeding?

ik denk dat die kapot is te warm waarschijnlijk geworden:confused:

ik zou als ik jou was effe een oude in zetten moet je effe kijken waarvan daan.

Geplaatst door lesley88
wat is je voeding?

ik denk dat die kapot is te warm waarschijnlijk geworden:confused:

ik zou als ik jou was effe een oude in zetten moet je effe kijken waarvan daan.

Als de voeding kapot is, heb je helemaal geen beeld. Sterker nog, dan gaat de pc niet eens meer aan.

jongen hij hooeft toch niet kapot te zijn vraag alleen maar wat het is of die die computer wel goed aankan.. zolang;)

Geplaatst door lesley88
jongen hij hooeft toch niet kapot te zijn vraag alleen maar wat het is of die die computer wel goed aankan.. zolang;)

Dat zei je net niet:

wat is je voeding?

ik denk dat die kapot is te warm waarschijnlijk geworden

En je kan voortaan ook wel normaal reageren lijkt me.

:confused: normale zin als je goed kijk:confused:

maar ja boeiend we gaan nou niet ruzien!:cool:
is toch niet nodig!:rolleyes: ;)

Me pa heeft ernaar gekeke en hij zegt dat het aan de koeling ligt en dat daardoor de kaart is doorgebrandt.
Kan dat?

MVG, Bart

Geplaatst door BlackDragon
Me pa heeft ernaar gekeke en hij zegt dat het aan de koeling ligt en dat daardoor de kaart is doorgebrandt.
Kan dat?

MVG, Bart

Van die videokaart bedoel je neem ik aan? Dat kan inderdaad.

Nou de garantie is 28 dec aflopen dus hier baal ik mooi van!! Ik ga denk ik een nieuwe kopen, zou ik voor een x600 gaan of weer een 9800XT? Een x800 vind ik te duur!

MVG, bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan