Radeon HD 5670 goede keus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lufraki

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik heb een beperkt budget van ca €75,- en heb nu de Radeon HD 4550. Ik heb op internet even gekeken en vond de Radeon HD 5670 voor ca. €70,-. Is deze veel beter dan die ik nu heb en is deze het geld wel waard? En kan ik deze kaart aan met mijn pc?
Bekijk bijlage DxDiag.txt

Bedankt!
lufraki

wat wil je eigelijk gaan doen? de 5670 is wel veel sneller.

Ik wil erop gamen. Ik heb nu de 4550 en ik dacht dat de 5670 wel de laatste spellen aan zou kunnen op high? (res: 1400:900). Of moet ik dan toch gaan voor een Ati Radeon HD 5770? Het is echt puur en alleen om te gamen. En ze passen op mijn pc? (Zie dxdiag 1e post)

Als laatste wil ik graag vragen of jullie mij een link kunnen geven naar een nederlandse site waar ik de videokaart die het snelste is kan kopen(5670 of 5770), ik snap namelijk al die rare namen niet :)

Laatst bewerkt:
Voor gamen zou ik zeker een 5770 nemen!
De vraag is eerder welke voeding je hebt(merk, type, wattage)?

Hoe vind ik dat uit? In mijn 1e post staat mijn dxdiag. En kun je mij een link geven naar een site waar je deze 5770 kunt kopen, ik snap al die verschillene types/merken niet?

Alvast bedankt voor je antwoord,
lufraki

OK, over een uurtje of twee zal ik de voeding enzo derop zetten.

Ik heb een paar foto's gemaakt van de sticker op de voeding, ik kwam er zelf niet helemaal uit (ben echt een leek). De foto's zitten in de bijlage!

Als nu blijkt dat mijn systeem OK is voor deze videokaart dan ga ik de kaart kopen. Willen jullie mij dan a.u.b. een link geven naar het exacte product dat ik dan moet kopen op tweakers, de lijst van alle 5770's was wel handig, maar mijn probleem was toen dat ik niet wist welke ik moest kiezen. Dus graag even een linkje naar de exacte kaart die ik moet kopen. Super bedankt! lufraki

Bijlagen

• IMAG0029.jpg
    IMAG0029.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 79
  • IMAG0027.jpg
    IMAG0027.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 67
  • IMAG0028.jpg
    IMAG0028.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 57
Hoi...

Voor een 5770 zal je ook een andere voeding moeten aanschaffen.Deze voeding gaat dat niet trekken

Wat is dan volgens jullie de beste gaming-kaart (beter dan de 4550) die mijn pc trekt en rond de prijs van de 5770 ligt?

Als ik jou was zou ik nog even doorsparen en dan een 5770,460 oid +voeding kopen.

Als je je voeding niet vervangt ga je dus concessies doen aan de aanschaf van de betere kaart.

De GTX460 is net té duur voor mij. Zou je me misschien kunnen zeggen wat voor soort voeding ik moet kopen om de 5770 tóch te kunnen draaien?
Volgensmij voldoet deze: http://www.pixmania.nl/nl/nl/3671296/art/heden/pc-voeding-psxa870p22-500.html
klopt dat? En als de voeding voldoende watt levert hoef ik verder nergens rekening mee te houden of zitten er aan die voeding ook alerlei specificaties?

Laatst bewerkt:
Nee die voeding voldoet niet.Voor een goede 450-500watter ben je al gauw 5 tientjes kwijt.

Leesvoer voedingen:klik

Kun je eens lezen en zien hoe belangrijk een goede voeding is.

Thats better...

Wat betreft de 5770 zou de bovenste in het lijstje gewoonweg al voldoen voor je.

Sorry, de bovenste in het rijtje ?

OK super bedankt! Dus ik kan nu de 5770 kopen en de voeding en ik hoef nu niet meer te checken of de voeding wel past ofzo?
bedankt!

Nog één vraagje over de videokaart: als ik bij deze site de Radeon HD 5770 aanklik:
http://www.amd.com/us/products/desk...d-5770/Pages/ati-radeon-hd-5770-overview.aspx

dan staat er bij de kolom "Shop AMD Radeon Graphics Cards" héél véél verschillende 5770's, de ene heet Asus de andere XFX de andere Gigabyte etc. etc. en de prijzen verschillen per naam ook heel erg (100 dollar vs 160 dollar bijvb). Welke moet ik nu kiezen?

Enne, bij de requirements staat Requires 3D Stereo drivers, glasses, and display, dit is alleen als je 3d wilt gaan toch?

Laatst bewerkt:
Ik had je al een voorstel gedaan in me eerste link.Een kaartje van tussen de 95 en 100 euro voldoet simpelweg voor je.
Verschillen zitten oa in aantal mb,kloksnelheden,wat voor koeling etc.De 5770 chip wordt gemaakt door AMD.De kaarten worden dus gemaakt door oa asus,xfx etc.Snap ook even niet waarom je naar die amd shop gaat kijken.

Wat betreft je laatste opmerking...ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan