Radeon R9 200 Series bereikt maximale hitte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo.

Ik kom vandaag weer met een vraag en een probleem.
Ik ben een gamer, maar nu heb ik af en toe bij sommige spellen dat mijn beeld ineens op zwart gaat(soms met trrrrr') geluid en daarna de controle over mijn systeem verlies waardoor ik mijn computer handmatig moet herstarten.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan en volgens mij raakt mijn systeem oververhit. Dit vind ik erg vreemd aangezien ik mijn gaming PC desktop nog geen jaar heb.
De spellen draaien zonder problemen.

Ik heb MSI Afterburner geïnstalleerd zodat ik de temperatuur van mijn GPU kon anaylseren. Wat ik zie is dat de GPU de (maximum) temperatuur van 82 graden bereikt tijdens het gamen en daar soms nog een beetje overheen gaat.
Nu vroeg ik me af of misschien iemand hier wist of dit daadwerkelijk een overheating probleem is of dat er gewoon iets mis gaat.

Ik heb de latest AMD driver (vandaag nog de update geïnstalleerd)
Ik hoop dat ik geen schade aan mijn systeem kan en zal aanbrengen.
(ik ben geen overclocker. Ook staat de standaard overclock van AMD uit.)

Met dank
Tomboeg

Laatst bewerkt:
Hoe is de airflow in die kast, welk merk en type is het?

De vram, waar geen sensor op zit, wordt vermoedelijk te warm.

Nu ben ik niet zo heel technisch. Ik zal eens even een zaklamp zoeken zodat ik kan proberen het merk en type te lezen. Dat staat neem ik aan op de ventilator zelf?
Ik heb ook zojuist speedfan geinstaleerd met dit resultaat:

Als de computer redelijk idle is, geen games alleen internet, steam en skype.
f492dd635d208f2a42fe73ff5855f2f5.png

EDIT:

Ik heb de PC precies in deze staat ontvangen toen ik de PC kant en klaar had gekocht en besteld bij een online game desktop winkel.
Op het stroomblok staat: VS650

Laatst bewerkt:
https://www.piriform.com/speccy/download
Kijk eens hiermee of in de bios, bij de laatste zal het wel goed zijn omdat er weinig wordt belast.
Kijk op de rekening naar het merk en type kast, type die van de voeding hoef ik niet te weten.

Speedfan wordt niet echt meer bijgehouden en zit er wel vaker naast, overigens.

Over de vraag hoe de airflow is vertel je niets.

Even tussendoor: Als SpeedFan gelijk heeft, dan zijn de temperaturen veel te hoog!

Waarschijnlijk is de koelpasta van zowel de processor als videokaart zeer slecht aangebracht/ontbreekt. Claim je garantie bij die winkel waar je hem hebt gekocht. Op alle computers zit (met uitzondering van de batterij) een door de EU vastgestelde wettelijke garantie van 2 jaar.

Eerlijk heb ik weinig idee wat airflow precies is en ook geen idee hoe ik de druk kan opmeten.
Wel heb ik deze behuizing. Hopelijk maakt het je iets wijzer.
Ik heb weer wat plaatjes, hopelijk hebben jullie er iets aan. Spijt me dat ik hier zo weinig van af weet.

BD28_2014_blue_01.jpg

2397f77c93d072e91a0a50c1d33fd9f2.png

04c9304250c1f44992cd093257898cb2.png

d3d2a55f4d34edc87cf4f73b7a3c6009.png

Ik hoop dat dat speedfan geen gelijk heeft.
Hier ziet het er immers anders uit.
Deze screens zijn genomen terwijl enkel Chrome openstond.

Laatst bewerkt:
https://azerty.nl/8-1044-653050/sharkoon-bd28-midtower.html

Zit er eentje voor en eentje achter, dat is goed.
Je zou de videokaart eens kunnen onderzoeken of er geen stof inzit, lijkt me sterk zo snel maar controleren kan geen kwaad.

Indien je in het bezit bent van een tafelventilator dan zou je het zijpaneel van de kast af kunnen halen, de ventilator gericht op de grafische kaart kunnen laten draaien, gamen en kijken of het dan ook gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan