radio opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik ben op zoek naar een klein programmatje dat de radio opneemt van een bepaalde tijd.

ik heb al meerdere programmatjes gevonden, maar die slaan de nummers die te horen zijn op de radio ieder in een apart bestand...
wat ik zoek is dat ik exact hetzelfde hoor als datgene wat ik hoor op de radio... zoals het gepraat van de mensen, of af en toe het deuntje van Skyradio erdoor... dat wil ik allemaal opnemen in een bestand dat bvb 3 uur kan zijn ofzo (in ieder geval een programma dat niet apart de tracks opslaat)

heeft iemand een idee?

alvast bedankt
Mark Straatman

Er zijn zat van dat soort programma's die rechtstreeks opnemen van je geluidskaart; ik heb er honderden mp3-tjes door gekregen (radio shows); ik zelf gebruik Arial Sound Recorder; maar ook Total Recorder is een voorbeeld; beetje zoeken op het net, en je vind er genoeg.

ik heb er ook veel gevonden... maar die slaan de tracks allemaal apart op.

bvb als er 3 nummers op de radio komen (nelly, akon en blof) dan krijg ik 3 bestanden, (nelly.mp3 , akon.mp3 en blof.mp3)

ik wil gewoon een bestand hebben waarin ik precies hoor zoals ik op sky hoor...

total recorder heb ik gedownload en geinstalleerd, maar ik snap niet hoe ik in moet stellen hoe hij moet opnemen met internet als bron...

Leg het me even nog 1x uit: wil je bijvoorbeeld de drie nummers die je hoort achter elkaar opnemen (zoals je ook op de radio hoort); dus plaat A, plaat B en plaat C. In principe kan dat met al die programma's: je zet de recorder aan, hij neemt alles op (1 file) en zodra jij de opname stopt heb je dus 1 bestand met daarin alles wat je hoorde: plaat A, B en C.
Dat moet werken.

Ik werk al jaren met Arial Sound Recorder; dus ik ken Total Recorder niet zo goed; maar probeer eens te zoeken op handleidingen:
http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=http://www.mdcenter.nl/mp3/totalrecorder.php
http://www.blinfotec.org/radio.html

ik heb nog wat uitgeprobeerd met verschillende programmas...
ik ben op eentje uitgekomen die aardig goed doet wat ik wilde (bvb 1 uur radio opnemen en opslaan als 1 bestand)... alleen ik krijg steeds de melding dat ie vast is gelopen, en dat vista heb moet dwingen om af te sluiten.

ik heb al het platform veranderd van vista naar XP SP2, maar alsnog krijg ik die melding... :(

Wat jij wilt doe ik dus al jaren: radio programma's opnemen, dat doe ik dus met Arial Sound Recorder. Ik start de stream, zet 't programma aan en als ik 1 uur radio wil opnemen stop ik de recorder na 1 uur; heb ik 1 file die 1 uur duurt. Wil ik 2 uur, na stop ik na 2 uur. Precies wat jij wilt.
Wat je wel moet onthouden is dat tijdens het opnemen het programma steeds meer werkgeheugen vraagt; ik heb wel eens een geheugen tester mee laten lopen en je ziet elke minuut een 'streepje' werkgeheugen weg gaan; dus je moet wel wat werkgeheugen hebben om echt lange opnames te maken, anders wordt je PC na 1 uur echt heel traag. Maar misschien heeft het ene programma dat wel en het andere niet.

Kijk ook eens op http://audacity.sourceforge.net/

hmm, ik heb nu Arial Sound Recorder weer gedownload en geinstalleerd... alleen ik kom er niet uit.
ik heb bij input device heb ik de standaard van Windows gekozen... alle andere kunnen alleenmaar mijn microfonen zijn die geluid van buiten mijn computer opnemen... dat is wat ik niet wil... ik wil gewoon datgene wat mijn computer binnenhaalt van skyradio opneemt...

ik heb al een .asp bestand van skyradio gedownload en weet ook de link naar het bestand op de skyradio site... alleen weet ik neit waar ik die in moet voeren.

waar kan ik die stream invoeren?

Ik doe het simpel: start gewoon eerst de stream op van Sky Radio via de site; gewoon standaard zoals iedereen dat doet om 'm via het internet te beluisteren. De stream hoor je dan gewoon via je boxjes.

Als je Arial opent heb ik bij 'record controls' alleen een vinkje staan bij 'stero mix.' Nu klinkt dat logisch, maar sommige (simpele) geluidskaarten (o.a. van de Dell) hebben die mogelijkheid helaas niet. Maar ik ga er vanuit dat jouw geluidskaart dat wel heeft. Bij Playback Volume Controls heb ik alleen een vinkje (mute) bij microfoon en phone gezet. Klik dan op de knop New (bovenin) en selecteer je bestandstype: ik doe altijd mp3 omdat dat wat kleiner formaat is; klik op OK, selecteer waar ie 'm moet opslaan + naam geven en klik op Opslaan en zodra je weer terug bent in het basis scherm klik je op de REC knop. Eventueel kun je nog spelen met de Equalizer als het geluid door bass wat hard klinkt. De opname begint (mits de stream van Sky te horen is); druk je op de STOP knop dan stopt de opname en heb je dus alles opgenomen wat te beluisteren was.

Dat moet werken; laat even weten als je ergens vastloopt.
Ik weet trouwens niet of Arial nu gratis is; ik heb ergens een licentie vandaan, maar misschien heb je nu een gratis versie? Even checken, anders neemt ie misschien maar maximaal 1 minuut ofzo op; even testen dus.

Laatst bewerkt:
hmm, ik zie het er niet staan...

ik heb een screenshot gemaakt van datgene wat ik zie, misschien zie jij datgene wat er staat of misschien wat er zou moeten staan...

arialsoundrecorderuu2.jpg

bedankt alvast
Mark

BTW: ik heb versie 1.6.7, ik weet niet welke versie jij hebt...

Staat er geen stereo mix? Wat staat er wel, want bij mij staat er een hele lijst; ik zie bij jouw 2 rijtjes staan. Ik heb 1.1.6; Full Version.

heb jij daar nog een setup van? serial kan ik wel vinden, maar setup is wat lastiger...

grts Mark

Heb nog wel wat; weet niet of het werkt, maar stuur even een PM (als dat gaat)/bericht met je mailadres, stuur ik het door. Geen idee of die setup nog werkt, is namelijk al 4 jaar oud...

sorry dat ik nogal laat reageer... ik was te enthausiast in het uitproberen (ondanks dat het niet was gelukt)...

ik heb gister mijn computer opnieuw laten installeren, screamer geinstalleerd (radio opneem programma). het was een programmatje dat het eerst niet deed (net zoals alle andere programmas) maar dit keer deed het 't wel... kennelijk was er een driver geïnstalleerd door een ander programma wat in conflict kwam met screamer (en andere radio stream programma's)

in ieder geval, hij doet het nu ;)

grts Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan