Radio speakers op TV aansluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Mijn stereotoren heeft het na zo'n 15jaar trouwe dienst helaas bijna begeven.

Van de uitgangen van de speakers doet ook nog maar de helft het.

Nu heb ik laatst een nieuwe tv gekocht. (samsung 37a656) en wil ik graag mijn speakers van de stereotoren op de tv aansluiten.

Kan dit en hoe doe ik het?

ja dat kan,

de rode en witte aansluitingen op de achterkant van de tv aansluiten met tulps naar de versterker.

en op die versterker kan je weer die boxen aansluiten, met die L en R kabels.

En zonder versterker?

Kan ik gewoon tulp connectors aan mijn rode/zwarte draden van de speakers maken en deze aansluiten?

denk niet dat dat gaat werken, want dan hebben de speakers hun eigen stroomvoorziening niet.

Neej helaas in je tv zit geen versterker. En de ingebouwde speakers van samsung tv's zijn over het algemeen niet erg goed.

Je kan nu all een home cinema setjes kopen voor 200 euro die vele malen beter geluid geeft dan je tv misschien moet je daar eens naar kijken.

maar een versterkertje ertussen kost tweedehands ook niets.

Zit er een bepaald verschil tussen een home-cinema set en speakers via een versterker?

mits je pc een 7.1 aansluitng aan de achterkant van de pc heeft, en je een programma draait wat ook 7.1 speakers gebruikt, dan zal je vast merken dat de kwaliteit geluid van een surround set beter is.

(en zelfs dan nog is het beter een oude kwaliteitsversterker te kopen, dan een nieuwe surround set)

in alle andere gevallen merk je niet veel van die surround set. tenzij je een audiofiel bent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan