radiobuttom

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
he,

ik zou twee radiobuttoms moeten vergelijken.
het probleem is als ik gewoon dit doe

<form action="index.php" method="post">
<input type="text" name="zoek">
<br>zoeken op: <input type="radio" name="site">site <input type="radio" name="internet">internet
<br><input type="submit" name="OK" value="zoek">

dan kan ik de twee radiobuttons tegelijk aanduiden.
als ik die doe:

<form action="index.php" method="post">
<input type="text" name="zoek">
<br>zoeken op: <input type="radio" name="buttom" value="buttom">site <input type="radio" name="buttom" value="buttom">internet
<br><input type="submit" name="OK" value="zoek">

dan zijn de chekboxen wel in orde maar hoe kan ik dan op index.php dan hun waarde uitlezen?

sorry maar ik heb daar geen andwoord gevonden.
het probleem is dat de twee radiobuttoms dezelfde naam en value hebben, anders werken ze niet.
maar hoe kan ik dan op mijn volgende script een onderscheid maken tussen die twee

P.S. toch bedankt voor die site, die bevat percies wel veel he

je hebt nu 2x dezelfde name je kan beter zoals jouw eerste voorbeeld een andere name gebruiken dan kun je ze afzonderlijk met een post gebruiken.

je hebt nu 2x dezelfde name je kan beter zoals jouw eerste voorbeeld een andere name gebruiken dan kun je ze afzonderlijk met een post gebruiken.

inderdaad maar dan kan je ze alletwee selecteren en dat is niet de bedoeling

inderdaad maar dan kan je ze alletwee selecteren en dat is niet de bedoeling

met dit krijg je de value van je radio button, op dit moment staan ze allebei op bottum, maar dit kan je veranderen in elk andere waarde.
Met deze value kan je weer vergelijken met een if statement.
PHP:
<?php echo $_POST['bottum'];

Als je niet wilt dat ze allebei geselecteerd worden moeten ze dezelfde "name" hebben. De "value" mag anders zijn en kan je opvragen met de code die cars postte. Dan weet je welke radiobutton geselecteerd is.

Als je niet wilt dat ze allebei geselecteerd worden moeten ze dezelfde "name" hebben. De "value" mag anders zijn en kan je opvragen met de code die cars postte. Dan weet je welke radiobutton geselecteerd is.

dus met de value van een button wordt meegegeven met de $_POST?

De value wordt inderdaad verstuurd.

Dus, als je voor je eerste button waarde 1 en de tweede waarde 2 geeft, kan je daarna vergelijken.

als waarde gelijk is aan 1 doe dit, anders doe dat

Ik weet niet of er een database is waar het heen moet. Maar de "value" zoals Supernail zegt kan "value" 1 en "value" 2 hebben bijvoorbeeld. Als je dit opslaat in je database kun je dit weer laten uitlezen en vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan