Radiotuner programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
789
hey

in mijn nieuwe computer zit een video en radio kaart, met bijgeleverde software (powercinema).
Maar als je radio luisterd met je hifi keten komt er soms text op het lcd scherm, die door de zender meegestuurd wordt. Zijn er ook programma's op computer die deze mogelijkheid bieden? of gewoon andere programma's om radio te beluisteren?

mvg
 
Winamp? Windows Media Player9? Of bedoel je dat niet?
 
Je bedoeld waarschijnlijk RSD informatie.
Het kan wel, de tv/radio kaart moet echter wel decoder software (en hardware) hebben om dit te kunnen.

Een kaart waarmee dat kan is bv deze; http://www.e-pc.nl/index.html?target=p_257.html&lang=nl
N.b. is maar een voorbeeld (eerste die ik tegen kwam), er zijn meer van dit soort kaarten, is dus geen recame... :)
-----
Nog even verder gezocht.
Op de RSD informatie rusten copyright rechten, wil je er gebruik van maken moet je hiervoor betalen (de fabrikant, en die berekend het wel weer door in de product prijs), een 100% software oplossing ben ik niet tegen gekomen.

Oplossing lijkt me een kaart te kiezen die RSD kan decoden, software zal in dat geval waarschijnlijk wel mee geleverd worden.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Je bedoeld waarschijnlijk RSD informatie.
Het kan wel, de tv/radio kaart moet echter wel decoder software (en hardware) hebben om dit te kunnen.

Een kaart waarmee dat kan is bv deze; http://www.e-pc.nl/index.html?target=p_257.html&lang=nl
N.b. is maar een voorbeeld (eerste die ik tegen kwam), er zijn meer van dit soort kaarten, is dus geen recame... :)
-----
Nog even verder gezocht.
Op de RSD informatie rusten copyright rechten, wil je er gebruik van maken moet je hiervoor betalen (de fabrikant, en die berekend het wel weer door in de product prijs), een 100% software oplossing ben ik niet tegen gekomen.

Oplossing lijkt me een kaart te kiezen die RSD kan decoden, software zal in dat geval waarschijnlijk wel mee geleverd worden.

[mierennuik-mode] Volgens mij is het RDS :p [/mierennuik-mode]
 
Tja, om 2 uur 57 hoor je ook eigenlijk in je bed liggen hé...

Bedoelt was inderdaad RDS. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan