Radmin 2.2 ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markjuh85

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Ik heb radmin 2.2 geinstalleerd en nu heb ik het programma goed werkend op mijn netwerk.
Dat is het probleem niet want daar pak ik het netwerk ip voor.

wil nu een pc op afstand besturen buiten het netwerk dit lukt dan weer niet.
Ik heb de externe ip opgezocht (www.watismijnip.nl) maar als ik tegen radmin zeg dat hij met dat ip adres verbinding moet maken geeft ie aan can't connect to the server!!

Ik heb alle poorten volgens mij geforward in de router, bij beide pc's/netwerken..
Hoe kan ik eigenlijk verbinding maken want op het andere netwerk krijg je ook een interne ip, die heb je dan toch ook nodig om binnen het gekozen (externe) ip verbinding te kunnen maken???

Ik hoop dat iemand mij hiemee kan helpen!
(beide pc draaien op xp en hebben radmin geinstalleerd)

Laatst bewerkt:
Ik heb radmin 2.2 geinstalleerd en nu heb ik het programma goed werkend op mijn netwerk.
Dat is het probleem niet want daar pak ik het netwerk ip voor.

wil nu een pc op afstand besturen buiten het netwerk dit lukt dan weer niet.
Ik heb de externe ip opgezocht (www.watismijnip.nl) maar als ik tegen radmin zeg dat hij met dat ip adres verbinding moet maken geeft ie aan can't connect to the server!!

Ik heb alle poorten volgens mij geforward in de router, bij beide pc's/netwerken..
Hoe kan ik eigenlijk verbinding maken want op het andere netwerk krijg je ook een interne ip, die heb je dan toch ook nodig om binnen het gekozen (externe) ip verbinding te kunnen maken???

Ik hoop dat iemand mij hiemee kan helpen!
(beide pc draaien op xp en hebben radmin geinstalleerd)

Je moet poort 4899 (TCP) forwarden naar het interne ip-adres van de pc achter de router die je wilt bedienen.

Daarnaast kan ook nog firewall software roet in het eten gooien. Kijk dat dus even goed na, zet ze desnoods tijdelijk even uit om te testen of het probleem daarvandaan komt.

Tijs.

Ik heb dat ook gedaan vanuit de router die port geforward..
Maar welke ip moet ik bij radmin invoeren?? Die externe ip? lijkt me wel.....
als ik dat doe geeft ie nog steeds aan can't connect .......
kan ik ook naar mn eigen pc connecten via het internet door gebruik te maken van mn externe ip... voor het testen kom namelijk niet altijd bij de remote pc!!

Laatst bewerkt:
Inderdaad, daar moet het externe ip-adres van de over te nemen pc worden aangegeven.
Natuurlijk moet de over te nemen pc aanstaan, en de firewall op die computer moet geen beperkingen leggen op het Radmin serverproces en/of poort 4899.

Tijs.

Volgens mij heb ik die port geforward. maar als ik alleen die externe ip invul weet hij toch nog niet gelijk de betreffende pc te vinden binnen een ander netwerk of (domme vraag miss) heeft echt elke pc een andere extere ip?? zodat je eigenlijk nix met het andere netwerk te maken hebt??

Dat is idd. een domme vraag. Kijk even in de bijlage.

Ik heb daar poort 4889 geforward naar het interne ip-adres 192.168.1.100
Je begrijpt dat mijn pc het interne ip-adres 192.168.1.100 heeft.

Dus bij het portforwarden geef je al aan waar verbindingen die op poort 4889 binnenkomen intern naar doorgestuurd moeten worden. In het voorbeeld boven: Dus naar 192.168.1.100

Tijs.

Bijlagen

• radmin_portforward.JPG
    radmin_portforward.JPG
    82,7 KB · Weergaven: 47
Zo heb ik dat dus ook gedaan op beide pc's
bij deze moet dat want anders kon ik volgens mij niet eens een verbinding binnen het netwerk opzetten dus dat klop wel!!!
(spijt me van mn domme vraag :P)

Dat is idd. een domme vraag. Kijk even in de bijlage.

Ik heb daar poort 4889 geforward naar het interne ip-adres 192.168.1.100
Je begrijpt dat mijn pc het interne ip-adres 192.168.1.100 heeft.

Dus bij het portforwarden geef je al aan waar verbindingen die op poort 4889 binnenkomen intern naar doorgestuurd moeten worden. In het voorbeeld boven: Dus naar 192.168.1.100

Tijs.

Vragen zijn nooit dom! Als je iets niet weet vraag je het! Het is dom om niets te vragen als je het niet weet...

Ik had m gister dan eindelijk werkend!! :) zat het blijbaar wel in mn routerinstellingen want had via speedtouch ingesteld dat hij tpc en udp?? weet niet precies moest doorlaten maar moest blijkbaar alleen tpc zijn!!

toen wilde ik extern via mn pc beneden boven verbinding maken.. nu komt het!! ik kijp ip ip site wat mn ip boven was, blijkt dat hij hetzelfde ip adres heeft als beneden! en nu werkt ie beneden niet meer!! kan ik niet beide pc over dezelfde poort laten gaan??? ik bedoel dus dat ze alletwee binnen 1 netwerk beide een andere poort moeten aanroepen..???
en van dezelfde externe ip vond ik wel heel vreemd na eerdere berichten!!

Laatst bewerkt:
Je kunt niet (over dezelfde externe poort) 2 pc's achter een internet-router overnemen.

Wat je wel kunt doen is een tweede forward-regel instellen op een afwijkende poort dan 4889, die laten verwijzen naar het 2de interne ip-adres, en dan extern op die 'afwijkende' poort verbinden.

Dat je blijkbaar ooit 2 pc's op je lokale netwerkje met hetzelfde ip-adres hebt gehad is natuurlijk knap slecht, want dat verstoort zowel de communicatie onderling als de communicatie met Internet. 2 pc's in hetzelfde (thuis-)netwerk mogen NIET hetzelfde ip-adres hebben.

Tijs.

Ik heb idd in mn router een andere 2e poort opengezet en op deze manier werkt het volgens mij wel goed!! (voor mij dan ookal ben ik af en toe een beetje veeleisend!! :P)

Maar ik kan ze nu wel gewoon beide op hetzelfde moment openen!!

Bedankt en het is eindelijk opgelost bij mij!!! :thumb: :thumb: :thumb: Voor de goede hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan