RAID 0 Configureren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitorob28

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Hallo allemaal,

Eergisteren heb ik 2 Samsung evo 750 250 gb ssd's gekocht, met de gedachte dat ik deze zelf in RAID 0 kon zetten en de performance van mn PC zo een boost kon geven. Het probleem is dat als ik de RAID 0 configuratie al heb opgezet, mijn PC na het opstarten de volgende melding geeft : INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

specs:

CPU: AMD FX8350
GPU: AMD Radeon R9 390
RAM: 8gb crucial ballistix sport
MOBO: MSI 970 gaming
Opslag: 1Tb HDD Seagate , en nu dan de ssd's ( waar ik later ook mijn OS op wil gaan zetten )

Tja, je schiet er idd weinig mee op, een ssd is al snel.

Neem aan dat je in de raid bios wel eerst een array had aangemaakt en op het moederbord de juiste sata poorten hebt gebruikt?

Bedankt voor de reactie :)

misschien is het dan wel slim om het niet te doen.

Eigenlijk vroeg ik me ook af of iemand me uit kon leggen hoe ik mijn OS van mijn 1TB seagate HDD naar 1 van de ssd's kan zetten, en dan toch mijn programma's en bestanden behoud.

Oh dat kan ook het probleem zijn.... Ik heb gewoon 2 random SATA poorten gepakt :confused:

Welke SATA poorten moet ik dan wel gebruiken?

Laatst bewerkt:
ik heb even gekeken en de SATA kabels zaten op de goede poorten, heeft iemand misschien nog een idee wat de veroorzaker van het probleem kan zijn?

Het enige moment waarin in de manual over RAID wordt gepraat staat er: - Supports RAID 0, RAID1, RAID5 and RAID 10
dat verheldert de boel niet echt heel erg...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan