Raid 0 en kapot moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Energetische

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Mijn moederbord is kapot gegaan, nu had ik twee HDD's draaien in raid 0, mijn vraag is als ik een nieuw moederbord krijg toegezonden, en deze installeer kan ik dan de HDD's waar de software opstaat gewoon weer inkijken? (heb wel een backup maar niet van de voorgaande week)

En als dit niet kan hoe kan ik dan de software of de HDD's redden?

Het gaat om een Intel raid configuratie op een Asus Rampage II GENE moederbord.

Alvast bedankt,

Piet

Hoi !

Tja, je zult tenminste een z,g, repair-install moeten proberen, nadat je de raid-settings in het bios correct hebt geplaatst.

Een Windows-OS start zeker niet automatisch op na een mobo-wissel, en die raid 0 maakt het extra gecompliceerd.

Immers: Zonder raid hang je de schijf even in een andere PC en stelt je bestanden veilig.

Dus: Als je onder XP draait: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=32782

Vista en Win 7: opstarten van de betr. DVD en kiezen voor: repair.

Greetz,

Harry.

Hdd

Dank je Harry,

Enkel staat Windows op een SSD dus op een andere schijf dan de twee in raid 0 draaiende Samsung schijven. Dus als ik jou begrijp kan ik in de bios instellen op raid, en dan simpelweg herkend de raid controller de raid 0 configuratie opnieuw? Of moet ik dan nog iets in het menu van de raid controller instellen? (zou niet weten hoe dat moet omdat normaal alle data wordt gewist dan bij het aanmaken van een nieuw array)

Alvast bedankt,

Pieter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan